כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

צעדים ראשונים באילוף תוכים - חלק ג'


מאת עינבל סרטר

נשיקה קצר ולעניין - חלק ג

  • התרגיל הראשון:
    התרגיל הראשון, שהוא גם הכי קל ללמד את התוכי, הוא כמובן איך לתת נשיקה.
     מיותר לציין שתרגיל זה אינו מתאים במיוחד למי שחש רתיעה ממגע עם המקור של התוכי או סלידה כל שהיא מהרעיון של לנשק תוכי.
    הנשיקה מתבססת על התנהגות טבעית של התוכי ולכן היא פשוטה כל כך, רבים מכם בוודאי שמו לב שלתוכי יש משיכה טבעית לפה שלנו -לשפתיים ולשיניים, לכן כל מה שנותר לנו הוא ללמד אותם לעשות זאת לפי פקודה ולהוסיף צליל של נשיקה.
    ראשית יש לזכור שכאשר אנו מלמדים את התוכי תרגיל כל שהוא - מהפשוט ביותר ועד למורכב ביותר, רצוי שלא לעשות זאת על הכלוב שלו או על הסטנד שעליו הוא רגיל להימצא, כדאי לעבוד בסביבה ניטרלית שבה התוכי לא מרגיש שהוא השליט/"הבוס". ניתן לעבוד למשל במטבח כאשר התוכי עומד על משענת הכיסא, או על סטנד קטן שנבנה במיוחד לצורך זה. את התרגיל הספציפי של הנשיקה ניתן ללמד אפילו כאשר התוכי עומד על האצבע שלנו ולא על מעמד כל שהוא.
  • שלוש ארבע ולנשיקה
    קיימות מספר דרכים ללמד את התרגיל הזה -   נתייחס כרגע לדרך הפשוטה ביותר. כאשר התוכי עומד על הסטנד שלו או על האצבע -  נשים בין השפתיים משהו שאהוב על התוכי במיוחד כגון גרעין, בוטן, קורנפלקס וכדומה, נוודא שהתוכי רואה את הצ'ופר שמחכה לו ונאמר את הפקודה המתאימה "נשיקה". כאשר התוכי רוכן כלפינו ולוקח את הצ'ופר נעשה צליל של נשיקה - אחריו מיד התוכי אוסף את מה שהכנו עבורו ובכך בעצם מקבל את הפרס שלו.
    חשוב לשים לב - כדאי להחזיק את הצ'ופר כשהוא קצת בולט החוצה כדי שהתוכי לא יצטרך לעבוד קשה מידי על מנת לחלץ אותו - מצב כזה עלול ללמד את התוכי לנשוך את השפה על מנת לקבל את הפרס שלו, אך ברגע שהפרס ניתן בקלות רבה אין לתוכי סיבה של ממש לנשוך חזק.
    עם זאת יש תוכים שההתנהגות הטבעית שלהם היא מעט אגרסיבית יותר מאחרים, או שהם מתלהבים מאוד גם מהפרס עצמו וגם מעצם המשחק ולכן הם ינסו ממש לחטוף את הפרס ותוך כדי כך - עלולים לנשוך שלא בכוונת זדון. חשוב במצב כזה לא להעניש אותם - לא לצעוק או חלילה להכות אותם, אין סיכוי לעולם שמעונש כזה הם יבינו שאנו רוצים ללמד אותם לתת נשיקה בעדינות - נהפוך הוא - הם עלולים להיפגע, להיעלב, לכעוס, להתמרמר כלפינו - מה שבהחלט יכול להוציא את הכיף מכל עניין הנשיקה.
    עניין הנשיקה כפי שאמרתי כבר הוא טבעי מאוד לתוכים וסביר להניח שרובם יבצעו את ההתנהגות הזו אפילו לפני שאנחנו נתחיל לחשוב על אילוף, הם יגישו את מקורם לשפתיים, לשיניים וללשון שלנו וינסו אפילו לגנוב חתיכות אוכל כשאנחנו אוכלים. במקרה כזה אפשר ורצוי להשתמש בהתנהגות טבעית זו ופשוט לצרף לה את הפקודה המתאימה.
    מי שלא מעוניין באילוף לפקודה מוזמן לוותר עליה ופשוט להמשיך וליהנות מהנשיקות כשלעצמן.
  • מאמרים נוספים הנושא:
    http:/article/1630
    http:/article/1595
    http:/article/551
    http:/article/346
    http:/article/275
    http:/article/272
    http:/article/271
    http:/article/268
    http:/article/260