כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

קוניור הופמן

קוניור הופמן


SulphurwingedParakeets.jpg
Pyrrhura hoffmanni
Hoffmann's conure
Sulphur-winged conure/parakeet

הופעה חיצונית: 

הפרט הבוגר מקיים חד צורתיות זוויגית. הוא בעיקר בעל צבע ירוק עם גוונים של צהוב-כתום על הראש ועל החזה. יש לו נקודה אדומה באזור האוזניים וקצה זנבו אדום דהוי. קצות הכנפיים צבועות בכחול ופנים הכנפיים בצהוב. צבע המקור שמנת. עיניו חומות ומסביבן טבעת לבנה. פרטים צעירים דומים למבוגרים, אך בעלי צבע עמום יותר וכנפיהם הרבה פחות צהובות. קיים תת-מין נוסף בשם קוניור צ'יריקי (Chiriqui Conure), שנראה כמעט זהה, אלא שהצבע הצהוב שעל ראשו מודגש יותר ומקבל גוון כתום ואדום באזור העורף. כמו כן, החלק התחתון של גופו כהה יותר.

אורך: 

24 ס"מ

משקל: 

84 גרם

מצב בטבע: 

נפוץ

נישה אקולוגית: 

דרום קוסטה ריקה; מערב פנמה (צ'יריקי קוניור). שוכן בגבהים של 1300-3000 מ' באזורים הרריים מיוערים ולחים.

תזונה בשבי: 

פירות וירקות; עלים ירוקים כגון מנגולד, קייל וחסה; גרגרי יער מסוגים שונים, כמו סמבוק (elder); זרעים ודגנים כגון שיבולת שועל, כוסמת ודוחן; כופתיות.

תזונה בטבע: 

זרעים, פירות (כמו תפוחים), גרגרי יער, פרחים ואגוזים.

אילוף: 

ניתן לאילוף

גודל כלוב: 

גדול מאוד (100X100X200)

דיבור: 

בינונית

חברות (החתמה): 

ניתן לחברות בקלות

רעש: 

שקט יחסית

רבייה: 

עונת הרבייה היא בחודשי ינואר עד יוני. הנקבה מטילה בממוצע 3 ביצים, שצבען לבן. הביצים מוטלות בחללים בלתי מרופדים הנמצאים בגובה 8-20 מטרים בתוך עצים. התוכי עשוי להשתמש בחורים שנוצרו על ידי נקר או בשברים חלולים בעץ. בשבי - נוח לרבייה. עם זאת, יש הסבורים כי רביית הצ'יריקי קוניור מושגת לעיתים רחוקות. נדרש תא קינון בגודל 20 על 20 על 80 ס"מ. כמות הביצים בתטולה אחת עשויה להשתנות: יש שדיווחו על 4-6, ויש שדיווחו על פחות. זמן הדגירה הוא כ-23 ימים. גיל הניצוי הוא 7-8 שבועות. יש עדויות לכך שתוחלת החיים בשבי היא בסביבות 15-20 שנה.

תנאי גידול: 

גודל כלוב תעופה: לפחות 3 על 1 על 2 מ'. אוהב ללעוס, לכן יש לספק לו צעצועים וענפים טריים של עצים כדרך קבע. כמו כן, נהנה להתרחץ, לכן יש להתקין מתזים או לספק קעריות עם מעט מים. זקוק לטמפרטורה מינימלית של 10 מעלות צלזיוס.

מידע נוסף: 

נצפה בזוגות או לעיתים קרובות יותר בקבוצות של 5-15 פרטים. לעיתים יורד מן ההרים על בסיס יומיומי בחיפוש אחר מזון וחוזר ללון במקומות גבוהים. מחפש אחר מזון בצמרות של עצים או בעצים קטנים ובשיחים בקרבת קצה היער. מצבו בטבע יציב. מצב שימור: ללא חשש (Least Concern). קריאתו בשעת תעופה בעלת טון גבוה; בשעת מנוחה צורמת במקצת. עם זאת, תועד כאינו רועש מדי. אם חוברת בגיל צעיר, משמש חיית מחמד נהדרת, אם כי הוא נדיר יחסית בשבי. תוכי סקרן וחברותי עם בני מינו, עם בני אדם וגם עם תוכים מסוגים אחרים. מכונה על שמו של חוקר הטבע הגרמני, קרל הופמן.

תמונות נוספות: 

jpg_2111.jpg 4_65.jpg -5556.jpg

jpg_2125.jpg 5_20.jpg ConurusHoffmanniSmit.jpg