כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

בלו ביילד

בלו ביילד


triclaria malachitacea098.jpg
triclaria malachitacea
Purple-bellied parrot

הופעה חיצונית: 

נוצות ירוקות מכסות את רוב גופו; ראש, חזה, בטן ומתחת לזנב נוצות צהובות יותר; בסנטר ובירכיים יש גוון כחלחל קלוש. במין זה קיימת דו-צורתיות מינית מוחלטת, וניתן בקלות להבדיל בין הזכר לנקבה: הזכר בעל בטן סגולה והנקבה בעלת בטן ירוקה. הצבע מתחת לבטן הוא ירקרק כחלחל, העיינים שחורות עם קשתית חומה הטבעת שמסביב לעין אפורה; הרגליים בצבע אפור.

אורך: 

28 ס"מ

משקל: 

135 גרם

מצב בטבע: 

נדיר

נישה אקולוגית: 

דרום מזרח ברזיל מריו גרנדה דו סול צפון לדרום באהיה. , יערות של אזורי החוף וההרריים עד 1,000 מטר (3300 רגל), בדרך כלל מעדיף גבהים שבין 500 מ' (1650 רגל) ו -1,000 מ' (3300 רגל), מדי פעם מבקר במטעים, פרקים וגנים בשולי ערים., נתקלו בעיקר בזוגות או בקבוצות קטנות ומשפחתיות..

תזונה בשבי: 

התזונה מתבססת בעיקר על פרות, בתוספת כופתיות ותערובת זרעים.

תזונה בטבע: 

פרות (במיוחד פרותי דקל), צוף, פרותי יער, אגוזים, ניצנים וזרעים ; כנראה גם חרקים וזחלים ; מעדיפים פרותי הדר כאשר הם מחפשים מזון בפרדסים.

אילוף: 

קשה לאילוף

גודל כלוב: 

גדול מאוד (100X100X200)

חברות (החתמה): 

קשה לחברות

רעש: 

שקט מאוד

רבייה: 

זקוקים לכלוב גדול מאוד: 2X2X6 עונת הרבייה מיולי עד אוקטובר, הנקבה מטילה בין 3-5 ביצים ודוגרת עליהם כ-29 ימים. הגוזלים פורחים מהקן לאחר 7-8 שבועות בנוסף לכך לאחר שעזב את הקן ישאר עם הוריו זמן מה עד לעצמאות מוחלטת. מקנן בענפים חלולים או חורים בעצים, גודל ביצה 31.6 x 24.9 מ"מ

תנאי גידול: 

זקוקים לכלוב גדול מאוד מכיוון שהוא תוכי פעיל מאוד ואנרגטי.

מידע נוסף: 

רגישים לטפרטורה של מתחת ל-20 מעלות צלזיוס, הם כרגע נמצאים בסכנת הכחדה בשל הגדלת מרווח של שטחי יער ובנוסף מאוד מאוד נדיר וקשה למצוא אותו, כמחוברת תוכי שקט למדי שמסתדר היטב עם ציפורים אחרות, פעיל מאוד ושובב, מחוץ לתקופת רבייה שלו. עף סביב לעתים קרובות. ציפור בעלת רגישות וקשיים להסתגל, כאשר התאקלם יהיה קשוח וללא בעיות.

תמונות נוספות: 

 ביילד.jpg  ביילד3.jpg 

סרטים: 

תגובות

התמונה של דוגרת

נהדר

תמיד מרגש לראות יצור בסכנת הכחדה שמקבל פוקוס