כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

מני קולור

מני קולור


 קולור-איקון.jpg
Mulga Parrot
Many Coloured Parrot
Psephotus varius

הופעה חיצונית: 

הזכרים מאוד צבעוניים,צבעיהם עזים ומרשימים: גופם ירוק, איזור החזה בצבע ירוק צהבהב,איזור הביב בצבע צהוב לכיוון הזנב ואדום לכיוון הבטן ,מצחם צהוב וגם על הכנפיים יש כתם צהוב וקצוות הכנפיים והזנב הינם בצבע כחול. לעומת זאת הנקבות פחות מרשימות וצבעוניות רוב גופם בגווני ירוק הראש בצבע ירוק אפרפר והבטן והביב בירוק בהיר יותר, על הכנף יש להן כתם אדום וקצות הכנפיים והזנב בצבע כחול. לכן אפשר לזהות את מינם באופן ויזואלי .

אורך: 

28 ס"מ

משקל: 

60 גרם

מצב בטבע: 

משגשג

נישה אקולוגית: 

אוסטרליה.

תזונה בשבי: 

תערובת זרעים קטנים כגון: כנרית, דוחן, וכמויות קטנות יותר של שיבולת שועל חריע, כוסמת קנבוס, צריכת גרעינים מוגבלת . עלים ירוקים על בסיס יומיומי כגון: עלי מנגולד, חסה, שן הארי, כוכבית, עשבים. ביצה קשה פירות וירקות מהמותרים כגון: תפוח, אגס, תפוז, בננה, רימון, סברס, גזר, גמבה, מלפפון,פלפל. ביצה קשה או מזון ביצים. צריך לספק ענפים בטוחים ללעיסה כמו: אשוח, אורן, ענפי ערבה, אקליפטוס.

תזונה בטבע: 

דשא, עשב, זרעי השיטה, גרגרי יער, פירות וחרקים.

אילוף: 

קשה לאילוף

גודל כלוב: 

גדול מאוד (100X100X200)

דיבור: 

גרועה

חברות (החתמה): 

קשה לחברות

רעש: 

שקט יחסית

רבייה: 

בגרות מינית:12-14 חודשים מומלץ לשים כל זוג בכלוב נפרד. תקופת רבייה: יולי עד דצמבר הרבייה דורשת סבלנות וניסיון ומתחילה בריקודיי חיזור וקפיצות של הזכר סביב הנקבה. תא ההטלה בגודל: 15.2X15.2X40.6 כמות ביצים בהטלה: 4-7 ביצים מעוגלות זמן דגירה: 19 ימים גיל גמילה של הגוזלים: 4-5 שבועות. לאחר גמילת הגוזלים מומלץ להפריד אותם מההורים, על מנת למנוע תקיפה מצד הזכר.

תנאי גידול: 

גודל הכלוב צריך להיות גדול לפחות באורך 3 מטר בנוסף זקוק למוטות בגדלים שונים על מנת לשמור על כושרו הגופני ולמנוע השמנת יתר . מומלץ לספק צעצועי עץ, נדנדות, סולמות וחבלים לטיפוס. מומלץ גם לספק אמבטיה לרחצה.

מידע נוסף: 

תוחלת חיים: כ-12 שנים. נחשב לתוכי ביישן ושקט יחסית. נבהל בקלות על ידי תנועות פתאומיות ורעשים. זקוק פעילות גופנית סדירה מאחר ויש לו נטייה להשמנה ולכן גם זקוק לכלוב גדול. בשבי הוא שכיח יותר באירופה מאשר בבריטניה או בארה"ב. נהנה מרחצה.

תמונות נוספות: 

 קולור.jpg  קולור-22.jpg  קולור.jpg

 קולור-1.jpg  קולור-2.jpg 

סרטים: 

תגובות

התמונה של jhony_bravo

פרופיל מעולה על

פרופיל מעולה על תוכי מדהים

 

 

 

 

תוכים מגדלים באהבה או לא מגדלים כלל

אין שכל אין דאגות רק הגוף צועק והחברה סובלת

התמונה של משה כהן

כל הכבוד

ממש יפה

התמונה של davidbarashi123

כל הכבוד באמת

כל הכבוד באמת היה חסר 

 

 

אפללו הסנגל בן 3 חודשים