כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

לורי אולטראמרין

לורי אולטראמרין


Ultramarine_Lory-Lorikeet-perching_on_branch-by_Lara_deVries.jpg
Marquesas Lory
Goupil's Lory
Ultramarine Lory

הופעה חיצונית: 

צבעו העיקרי של האולטראמרין לורי הוא כחול ומכאן שמו (אולטראמרין = כחול עז/עמוק). שני גוונים עיקריים של כחול: כתר כחול כהה, שאר החלקים העליונים בצבע כחול מעומעם. החלקים התחתונים בצבע לבן וכחול. החזה צבעו כחול, הזנב בצבע כחול עם מעט לבן. המקור בצבע כתום ושחור.

אורך: 

18 ס"מ

משקל: 

35 גרם

מצב בטבע: 

על סף הכחדה

נישה אקולוגית: 

איי מרקיז - קבוצת איים בפולינזיה הצרפתית שבאוקיינוס השקט..

תזונה בשבי: 

דייסה מיוחדת ללורים, יש הנותנים את הדייסה מעורבבת עם מים, ויש המגישים את האבקה לחוד בצמוד לקערית מים. פירות כגון: אגם, תפוח, פירות קקטוס, רימון, קיווי ופפאיה. ניתן לתת כחטיף גרעיני חמנייה.

תזונה בטבע: 

ניזונים מפירות, חרקים, נקטר ואבקה וגם מזרעים

אילוף: 

ניתן לאילוף בקלות

גודל כלוב: 

גדול מאוד (100X100X200)

דיבור: 

גרועה

חברות (החתמה): 

ניתן לחברות בקלות

רעש: 

רועש

רבייה: 

כאמור בשל היותו תוכי נדיר אין מידע רב על רבייתו מלבד: הנקבה דוגרת על בערך כשתי ביצים, זמן הדגירה כנראה 25 ימים ויציאת הגוזל מן הקן כשמונה שבועות. עונת הרבייה מתרחשת בין יולי-אוגוסט, רבייתו בשבי קשה מאוד, מומלץ לשים לו תא הטלה ללורים

תנאי גידול: 

סוג זה של לורי נמצא בסכנת הכחדה, הוא מאוד נדיר אצל מגדלים בשבי. לכן לא ידוע על תנאי גידול מיוחדים. אך לורים ידועים בתור תוכי פעיל מאוד שדורשים כלוב גדול ככל האפשר.

מידע נוסף: 

אולטראמרין לורי נצמא בסכנת הכחדה, ההשערה היא שנותרו כ1000-2500 פריטים בטבע, לורי זה נמצא בנספח 1 של אמנת וושינגטון (cites). אך אם יתמזל מזלך ותשיג לורי זה עליך להשיג אישור מתאים מהרשויות ותצטרך להוכיח כי ברשותך מחייה, מזון וידע מקצועי עבור גידול התוכי. האלטראמרין לורי משמיע קולות בזמן תעופה כמעין צווחה ודווח גם על שריקה חדה. לורי זה חי בגובה 700 מטר ביערות, נראה גם במטעי בננה, מנגו וקוקוס. קרדיט - התמונות של הלורי אולטראמרין נמצאו באתרים: http://www.free-pet-wallpapers.com/Birds-pet-wallpapers/Parrot-birds/Ultramarine-lory-(Vini-ultramarina).html http://www.natureartists.com/artists/artist_artwork.asp?ArtistID=1543&ArtworkID=26021 http://www.cynthiakulp.com/images/ck%20UltramarineLory.jpg http://static2.dmcdn.net/static/video/493/140/18041394:jpeg_preview_large.jpg

תמונות נוספות: 

wpt3023_medium.jpg ck UltramarineLory.jpg 18041394-jpeg_preview_large.jpg

Ultramarine_Lory-Lorikeet-perching_on_branch-by_Lara_deVries.jpg 1543_ultraultra2.jpg 

תגובות

התמונה של אליה

ווואוו קקאו

ווואוו

קקאו הג'אקו המתוק שלי. ELIJALOVE. הקקדו שיהיה לי.

התמונה של adip3

איזה יפה הוא!

התמונה של מיה

מסכנים התוכים

מסכנים התוכים למי שלא שם לב די הרבה תוכים נכחדו או בסכנת הכחדה בגלל אנשים שצדים אותם איך בכלל אפשר להרוג דבר מקסים כל כך אני לא מבינה!