כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

קוניור כחול גרון

קוניור כחול גרון


AAA.jpg
Pyrrhura cruentata
קוניור אדום עכוז
קוניור אדום אוזן

הופעה חיצונית: 

עיקר צבעו ירוק (הגב, הכנפיים וחלק מהבטן), המצח, או ליתר דיוק "הכתר" שחור עד חום כהה, אזור האוזניים אדום-סגול, צדי הצוואר בצבע צהוב-כתום והצוואר והחזה העליון בצבע כחול. פלג הגוף התחתון, הבטן ועד אחורי העכוז בצבע אדום, הזנב ירוק-זית, המקור אפור, טבעת העין חשופה (מנוצות) ובצבע אפור-חום, והעין צהובה. הצעירים דומים מאוד, אך צבעם "עמום" יותר ועיניהם חומות.

אורך: 

30 ס"מ

משקל: 

90 גרם

מצב בטבע: 

על סף הכחדה

נישה אקולוגית: 

המוצא הוא במזרח ברזיל, מדרום באהיה ועד ריו דה ז'נרו. לפי ההערכות בטבע קיימים כ-6,000 פרטים. סביבת החיים הטבעית היא בעיקר ביערות גשם, לאחרונה גם בקצה היערות וביערות טבעיים בקרבת אזורים מעובדים., תוכי זה נמצא בסכנת הכחדה, הוא שוייך לנספח הראשון של אמנת וושינגטון (CITES). הסיבה העיקרית לסכנת ההכחדה היא צמצמום סביבת המחייה הטבעית ע"י האדם. .

תזונה בשבי: 

רצוי שעיקר התזונה יהיה כופתיות לקוניור או לתוכי בינוני. כתוספת: תערובת השריה, תערובת זרעים לתוכי בינוני, ירקות ופירות, אבן גיר או סבידה ועוד.

תזונה בטבע: 

פירות עצים, זרעים, פרחים ופירות יער.

אילוף: 

ניתן לאילוף

גודל כלוב: 

בינוני (60X60X120)

חברות (החתמה): 

ניתן לחברות

רעש: 

רועש

רבייה: 

עונת הרבייה היא מיוני עד אוקטובר. גודל כלוב מומלץ 2X1X1 מטר, תיבת הטלה 26X26X70 ס"מ. הנקבה מטילה 4-7 ביצים, בגודל 27.5 * 20 מ"מ. גם הזכר ישתתף עם הנקבה בדגירה והיא תארך כ22 יום. המשקל בבקיעה הוא 5-6 גרם. הניצוי אורך 7-8 שבועות.

תנאי גידול: 

כאמור תוכי זה בסכנת הכחדה וקשה מאוד להשיגו בשבי. יש לספק לו כלוב רחב ותוכי מחוברת ("האכלת יד") דורש הרבה תשומת לב ואהבה. הוא מאוד אוהב להתרחץ ולכן יש להציע לו תכופות קערה רחבה, על מנת שיוכל להתרחץ. חשוב לשמור על תזונה מאוזנת ומומלץ מאוד לספק צעצועים, פרחים וענפים שאינם רעילים לתוכים. כמו כן, כדי לתת פירות כמו תפוז, בננה, קיווי, סברס וגויאבה - מהמידע שנמסר מהמגדלים המועטים שזכו עד כה לגדל את התוכי הזה נמסר שגויאבה הוא המאכל האהוב עליו.

מידע נוסף: 

כרשום לעיל, הקוניור כחול הגרון נדיר בשבי ולכן המידע די מצומצם ועדיין לא ודאי לחלוטין. מי שהתנסו בגידולו מעידים כי הוא טוב בתור תוכי מחוברת, מלא חיים ומרץ, סקרן, אינו ביישן ונקשר יחסית מהר לבעליו. לרוב רועש, בעיקר בבוקר ובערב. התוכי הינו אגרסיבי לציפורים אחרות ולכן רצוי להרחיקו מהן, או להרגילו מגיל צעיר במיוחד. תוחלת החיים המשוערת 15-25 שנה, מאמינים שהטווח יגדל גם ל-30 שנה (דווח גם על יותר). באזורים ללא מחסור במזון נצפים בלהקות של 6-20 פרטים.

תמונות נוספות: 

01.jpg 02.jpg 03.jpg

04.jpg 05.jpg 07.jpg

08.jpg 09.jpg 

סרטים: 

תגובות

התמונה של jhony_bravo

פרופיל מעולה על

פרופיל מעולה על קוניור מיוחד

 

 

 

 

אין שכל אין דאגות רק הגוף צועק והחברה סובלת

תוכים מגדלים באהבה או לא מגדלים כלל

התמונה של shaye65

איזה יפה

איזה יפה הוא....

יש כאלו בארץ ? ומה לגבי יכולת הדיבור שלו ?

התמונה של casper

תודה על

תודה על הסרטונים.

אני לא יודע אם יש כאלו בארץ, אני חפשתי ולא מצאתי. אני משער שזה לא משתלם לסוחרים להחזיק אותם בגלל שיש בעיות עם המסחר שלהם (CITES 1).

לא מצאתי מידע לגבי יכולת הדיבור.