כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

קקדו מולוקאן

קקדו מולוקאן


 מולוקאן.jpg
Cacatua moluccensis
Salmon-crested Cockatoo
Moluccan Cockatoo

הופעה חיצונית: 

הבוגרים גדולים, הצבע השולט הוא לבן-אפרסק, בעלי ציצית מרשימה במיוחד בצבע אפרסק כהה. מתחת לכנפיים ולזנב ישנו צבע צהוב בהיר מאוד. צבע המקור הוא שחור. בזן זה קיימת דו-צורתיות מינית: לזכר עיניים בצבע שחור ולנקבה צבע העיניים חום כהה.

אורך: 

50 ס"מ

משקל: 

935 גרם

מצב בטבע: 

על סף הכחדה

נישה אקולוגית: 

דרום האיים המולוקיים, אינדונזיה..

תזונה בשבי: 

מומלץ לספק כופתיות לתוכים גדולות. בנוסף, תערובת זרעים לתוכים גדולים, תערובת השרייה, ירקות ופירות, ביצה פעם בשבוע (כולל הקליפה), אבן סידן וויטמנים.

תזונה בטבע: 

ניזון מאגוזים שונים, אגוזי קוקוס, זרעים, פירות יער, חרקים וזחליהם.

אילוף: 

ניתן לאילוף בקלות

גודל כלוב: 

גדול מאוד (100X100X200)

דיבור: 

טובה

חברות (החתמה): 

ניתן לחברות

רעש: 

רועש מאוד

רבייה: 

עונת הרבייה מתחילה ביולי-אוגוסט. תיבת ההטלה המומלצת היא בצורת גליל, בגובה של 75 ס"מ על 60 ס"מ קוטר. מספר ביצים ממוצע בכל תטולה הוא שתיים. משך דגירה 28 ימים, משקל בקיעה של גוזל כ- 16-20 גרם. וניצוי מלא מתקבל לאחר 15 שבועות.

תנאי גידול: 

דורש כלוב גדול עם הרבה משחקים וחומרי לעיסה. הקקדו הוא תוכי חכם מאוד ועל כן יש לוודא שלא ישתעמם ולספק לו משחקים מסוגים שונים שיגרו את האינטיליגנציה שלו. משפחת הקקדו והמולוקאן בפרט, הינם תוכים שנקשרים מאוד לבעליהם ותלותיים מאוד, על כן יש להעניק להם יחס חס והרבה זמן עם בעליהם, אחרת עלול להיכנס לדיכאון, שמהר מאוד יוביל למריטת נוצות.. הוא אוהב להתרחץ, על כן יש לספק כלי רחצה ו/או להשפריץ עליו מים.

מידע נוסף: 

תוכי זה מומלץ בתור תוכי מחוברת ("האכלת יד"), שכן הוא עדין, מעניק חום ואהבה, אך מצד שני יש לזכור שהוא תלותי מאוד ודורש הרבה יחס. כמו כן, יש לקחת בחשבון שהוא תוכי רועש מאוד (המולוקאן הוא הקקדו הרועש ביותר!). תוחלת החיים שלו: 40-60 שנה. בטבע קיימים בערך 62 אלף פרטים, מספר קקדואי המולוקאן הצטמצם מאוד, בעקבות צמצום סביבת המחייה הטבעית, צייד ומסחר לא חוקי בתוכים. כתוצאה מכך הוא שוייך לנספח הראשון (כ-800 מינים, המצויים בסכנת הכחדה אם הסחר בהם לא יופסק. סחר במינים אלו שנכלדו בבר אינו חוקי) באמנת וושינגטון (CITES).

תמונות נוספות: 

01.jpg 02.jpg 03.jpg

04.jpg 05.jpg  מולוקאן.jpg

סרטים: 

תגובות

התמונה של עידו

ה חלום של כל

ה חלום של כל מגדל תוכיםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם

עידו_ _

התמונה של נתנאל112233

הלוואי שהיה לי

הלוואי שהיה לי כזה

ציקו