כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

קידום יכולת הדיבור של התוכי/יובל רעי קורן

 יכול הדיבור.jpg
קידום יכולת הדיבור של התוכי /
יובל רעי קורן (reikoren)

'אקו.jpg

אחרי שראיתי את הסרט של צ'אט וואמק הבנתי שלגרום לתוכי לדבר זה הרבה יותר פשוט ממה שרובנו חושבים.
יכולת הדיבור של התוכי היא אחד הדברים הגדולים ביותר שגורמים לאנשים לקנות תוכי ויש אנשים שמאוד מתאכזבים על כך שהתוכי שלהם לא מדבר והם חושבים שהתוכי שלהם "מקולקל" והם רוצים להחליף אותו.
אומנם לא כל מיני התוכים מדברים באותה מידה ואפילו קיימים הבדלים בין הפרטים בתוך כל מין, הרי שבדרך כלל, הבעיה היא לא בתוכי אלה במגדל!
אני לא אומר שבן אדם שהתוכי שלו לא מדבר לא יודע לגדל תוכים אלא, שהוא לא יודע לקדם את יכולת הדיבור שלהם.
gifאז איך מקדמים את יכולת הדיבור של התוכי?
ישנן כמה נקודות חשובות שאם מחברים את כולן יחד התוכי יתחיל לדבר מהר מאוד.

  • הנקדוה הראשונה היא בחירת מילה נכונה - נגיד שאנחנו רוצים ללמד את התוכי להגיד את השם שלו, איך אנחנו יודעים בכלל אם התוכי רוצה לחקות את המילה? אנחנו צריכים לגרום לתוכי להתענין במילה ולהרגש שהיא שונה מיתר המילים, שאם לא כן, הוא לא ירצה ללמוד אותה.
    אז איך מוצאים את המילה המתאימה?
    סתכלו לתוך העין של התוכי ותראו שהעין מחולקת לעיגול חיצוני (הקרנית) ועיגול פנימי (האישון). עכשיו תוך כדי כך שאתם מסתכלים תגידו לתוכי את המילה "שלום" (או על מילה אחרת) אם התוכי יאהב את המילה ברגע שתגידו אותו האישון יגדל בפתאומיות בגלל ההתרגשות של התוכי זאת אחת הדרכים לדעת שהתוכי אוהב את המילה.
    אבל מה עושים אם אתם ממש רוצים שהתוכי יגיד "שלום" והוא לא ממש אוהב את המילה?
    במקרה כזה, תנסו לשנות את הטון שבו אתם אומרים את המילה, תנסו צליל גבוה יותר כי לתוכים הרבה יותר קל לקלוט צלילים גבוהים בגלל זה רוב התוכים המדברים נשמעים כאילו הם מציצים את המילה.

jpg

  • הנקודה השניה היא הרגע הנכון להגיד את המילה - יש שני רגעים שרוב האנשים לא מיחסים אליהם חשיבות בכלל. הרגעים האלה הם הרגעים שהמגדל נכנס לחדר והתוכי רואה אותו והרגע שבו הוא יוצא מהחדר.
    הרגעים האלה כל כך חשובים בגלל שבאותו רגע שהמגדל נכנס לחדר והתוכי רואה אותו הוא כל כך שמח שנגיד והוא שומע את המילה "שלום" הוא מיד חושב שזאת המילה הכי חשובה בגלל שזאת המילה שהוא שמע בזמן שהוא היה כל כך שמח ולכן הוא ירצה לחקות אותה מיד. בגלל זה רוב התוכים המדברים מתחילים או עם המילה "שלום" או עם השם שלהם בגלל שאלה המילים הראשונות שאנחנו אומרים בדרך כלל כשאנחנו נכנסים לחדר ורואים את התוכי.
    ברגע שאנחנו יוצאים מהחדר, לתוכי יש את אותה התרגשות הוא לא שמח שאנחנו עוזבים אבל הוא מאוד מתרגש מהביקור שנתנו לו ולכן חשוב לנצל את הרגע ולהגיד את המילה שאנחנו רוצים שהוא ילמד.
  • הנקודה השלישית היא לא לשכוח לצ'פר את התוכי! - ברגע שהתוכי אומר את המילה אנחנו צריכים מיד לעזוב את הכל לרוץ אליו להגיד לו "כל הכבוד" ולתת לו את הצ'ופר כדי שהוא ילמד שהוא עשה משהו טוב והוא צריך להמשיך להגיד את המילה הזאת כדי לקבל עוד צ'ופרים.
    לכן, אני מאוד ממליץ להשתמש בקליקר כי אם התוכי פתאום יגיד מילה ובאותו רגע לא תהיו לידו, תוכלו ללחוץ על הקילקר (שאני תמיד שומר בכיס אם אני בבית) ומיד לרוץ לתת לו את הצ'ופר.

אם אתם לא יודעם להשתמש בקליקר יש הסבר מעולה במאמר אחר שכתבתי - המדריך המלא לאילוף התוכי

 jpg

  • דרך נוספת, שלדעתי יעילה בופן מדהים, לגרום לתוכי לדבר היא שימוש בתוכי אחר.
    מסתבר שלתוכי הרבה יותר קל ללמוד מתוכי אחר לדבר אם תוכי אחד ישמע תוכי אחר מדבר יהיה לו הרבה יותר קל להבין את הצליל ולחקות אותו מאשר הצליל שאנחנו בני האדם מוצאים.

 מסוגים שונים-1.jpgאז אם עוד אין לכם תוכי מדבר בבית שילמד את התוכי השני מה שאתם יכולים לעשות זה למצוא ביוטיוב או בכל אתר אחר של תוכים תוכי מדבר שאומר את המילה שאתם רוצים ללמד (ממש לא בעיה למצוא אני מצאתי תוך 5 דקות) ותשמיעו את המילה לתוכי כול 3-4 דקות במשך חצי שעה ביום אתם תראו שתוך כמה ימים התוכי ילמד את המילה.
הינה דוגמה:
 קישור ליוטיוב עם סרטונים של תוכים מדברים

אחרי שהתוכי למד את המילה אפשר לגרום לו לקשר בין המילה לבין "פקודה" נגיד כל פעם שתכנסו לחדר תרצו שהתוכי יגיד לכם שלום. אז בכל פעם שאתם נכנסים מיד תגידו "שלום" והתוכי יחקה אתכם ואחרי כמה פעמים התוכי יקשר בין כניסתכם לחדר ובין המילה "שלום" והוא יתחיל לעשות את זה לבד.

אם אתם רוצים ללמד את התוכי לענות על שאלה כמו "אתה אוהב אותי?" ואז תרצו שהתוכי יגיד "אני אוהב אותך" אז תשאלו את השאלה ומיד אחרי הזה תגידו "אני אוהב אותך" והתוכי יחזור אחריכם אחרי כמה פעמים התוכי יקשר בין השאלה למשפט והוא יעשה את זה לבד.
הינה דוגמה: 
סרטון של ג'אקו שעונה על שאלות בדיוק כמו שהסברתי

שיהיה בהצלחה ואני מצפה לסרטונים של תוכים מדברים!

 

קרקדיט עבור התמונות מהאתרים:

 

תגובות

התמונה של jhony_bravo

מאמר מעולה

מאמר מעולה ומדהים קבל ח"ח

 תוכים מגדלים באהבה או לא מגדלים כלל

התמונה של avioo360

מאמר מצוין

מאמר מצוין נקווה שבזכותו בלו ילמד לדבר יותר מהר

בלו_

התמונה של נחום

מאמר מעולה

 מאמר ממש מעולה
יובל אתה לא מפסיק להפתיע במאמרים טובים -כל הכבוד

 

קוניור שמש - נחום