כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

חכמתו של התוכי – ג'אקו/עומר (omer842)

חכמתו של התוכי – ג'אקו/עומר (omer842)

הג'אקו הוא חית מחמד פופולארית כבר במשך 4,000 שנים – אפילו המצרים הקדמונים, היוונים והרומאים גידלו אותם. למלך אנגליה, הנרי השמיני היה ג'אקו. תוכי הג'אקו הם תוכים חברותיים מאוד, אוהבים ונבונים. הם מסוגלים ללמוד מאות מילים וצלילים אנושיים, והם משתמשים בהם בהקשרים המתאימים. החוקרים אומרים כי לג'אקו יש אינטליגנציה המקבילה לזו של ילד בן ארבע.

אחד מהג'אקו המפורסמים ביותר הוא תוכי בשם אלכס, אשר נמצא בבעלות הפסיכולוגית איירין פפרברג, מאז 1977. דר' איירין  פפרברג עוסקת בפעילות אימונים אינטנסיבית כדי למדוד את האינטליגנציה  שלו."הג'אקו אלכס הצליח ללמוד יותר מ-100 מילים, והוא מסוגל לענות על שאלות פשוטות, לדוגמא: ''מה צבע הצעצוע הזה?''
ארגון שלא למטרות רווח בשם קרן אלכס סייע לממן את עבודתה של דר' פפרברג עם אלכס ועוד שני ג'אקוים, ארתור וגריפין.

 הג'אקו.jpg

עוד תוכי מפורסם הוא ג'אקו בשם ניקיסי אשר מפורסם בשל יכולות הדיבור שלו. הבעלים של ניקיסי, איימי מורגנה, לימד אותו יותר מ-950 מילים, שבהם הוא מסוגל להשתמש במשפטים שלמים.

בגלל שאלכס וניקיסי עברו הכשרה נרחבת עם בעליהם, הם מקרים חריגים. עם זאת, ג'אקוים רבים מסוגלים לדקלם מילים וביטויים רבים, ואפילו לחקות צחוק או צלצול טלפון. מכיוון שהג'אקו הם תוכים כל כך אינטליגנטים, יש להם נטייה להיות נוירוטים לעתים, וייתכן שיעסקו בפעילות הרסנית כמו מריטת נוצות. הם נקשרים חזק מאוד עם אדם אחד, ויכולים להיות מודאגים או אגרסיביים כשהם עם אחרים.

עבור אנשים ששוקלים לקנות או לאמץ ג'אקו, חשוב לוודא שיש לך מספיק זמן לבלות איתו, ושהוא או היא לא תישאר בכלוב כל היום. כאשר התוכי נמצא בכלוב, צריך להיות לו מגוון של צעצועים כדי שיתעסק במשהו. הג'אקוים הם תוכים חכמים מאוד והם יכולים להיות תוספת נפלאה לכל בית, אבל אם אתם מתכננים להביא אחד הביתה, ודאו כי תוכל לתת לו את הבית שמגיע לו.

 'אקו.jpg

סרטון של אלכס הג'אקו - (לצפייה בסרטון, הקלק על התמונה)
'אקו.jpg

מאמר מקורי: http://www.wisegeek.com/how-smart-are-african-grey-parrots.htm

תגובות

התמונה של Lac0sTe

למה הוא מרט את

למה הוא מרט את הנוצות שלו?