כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

ציפורי אהבה.

ציפורי אהבה/בוריס שמוקלר (BORIS1111)

 אהבה_1.jpgעם קניית הציפור בקשו מהמוכר להראות לכם תפיסה נכונה של הציפור למקרה שתצטרכו לאחוז אותה במקרים שיפורטו בהמשך.
ציפורי אהבה הנם תוכים קטנים שחיים בזוגות קבועים שאין להפריד ביניהם אלא אם כן אחד פוגע בשני. ואז יש לבדוק בעצמך ולהתייעץ עם וטרינר, אם ומתי להחזירם להיות יחד.
הן צבעוניות ויפות, ובמשך הזמן מכירות את מטפליהן.
מהנה מאוד לעקוב אחר הזוגיות ביניהן שלעיתים מאוד משעשעת וגם נוגעת ללב.
על מנת להצליח בגידולן יש למלא כמה תנאים שבלעדיהם התוכים לא יאריכו ימים במקרה הטוב, ובמקרה גרוע יותר יכולים לחלות, להיפצע אנושות, למות או לברוח. 

כללי הטיפול בציפורי אהבה

  1. לא להחזיק אותן באותו אזור עם חיות שטורפות ציפורים כמו חתולים וכלבים.
  2. יש להיזהר מילדים קטנים שעלולים, ללא כוונה וללא הבנה לפגוע בהם.
  3. לא לסמוך על נסים תמיד הטורף מגיע אליהם בסופו של דבר אם הם באותו הבית (למעט מקרים שהמדובר בכלב מאולף לשמירה על ציפורים, וגם כאן יש לבדוק כל מקרה לגופו).
  4. הכלוב צריך להיות מרווח עד כמה שאפשר, רצוי כלוב תעופה.
  5. הכלוב צריך להיות עשוי ממתכת שאינו עופרת או אבץ וצבועה בצבע שאינו מכיל עופרת.
  6. בפינות חי או מי שמנסה לעשות כלובים מתוצרת עצמית עליו לבדוק היטב היטב את סוג המתכת.
  7. אויר נקי ואוורור המקום בו הן נמצאות, לא ליד כימיקלים חריפים כמו אקונומיקה, חומרי ניקוי חריפים, ספריי, אדי טפלון, אלכהול, כל חומר רעיל וספריי – כל אלה מסכנים אותם.
  8. אסור לעשן לידם.
  9. עדיף לרחוץ היטב ידיים עם סבון רגיל לפני הטיפול בציפורים, במיוחד אם היה מגע עם חומרים המסוכנים להם כמו חומרי ניקוי חריפים.

     אהבה_2.jpgבזמן הטיפול בציפורים
  10. יש להקפיד לסגור את הכלוב מיד לאחר פתיחתו לצורך כלשהו.
  11. ליתר ביטחון: יש לסגור את דלת החדר, את החלון ווילון או תריס וחריצים פתוחים, או את הרשת כי הציפור עלולה לעוף אל הזכוכית ולהיפצע קשה.
  12. יש לסגור מאווררים או תנורים או מנורות חמות, כדי למנוע תאונה אם במקרה הציפור בורחת מהכלוב ועפה בחדר. (בהמשך הוראות להחזרת הציפור בשלום לכלוב).
  13. אסור לתת להם לאכול אבוקדו, שוקולד ואלכהול, זה ממית אותן, כמו כן אסור תורמוס, הרדוף אצבעונית אוכמנית, פטרוזיליה וכל צמח רעיל או - רעיל למחצה אחר.
  14. עדיף לתת רק את מה שבטוחים שמותר, לגבי השאר יש לבדוק עם מי שמבין בזה או לקרוא בספרות מקצועית.
  15. יש להיזהר שלא יהיו בכלוב חפצים חדים שעלולים לפצוע את הציפור, (יש גם כמה צעצועים כאלה לא נכונים שנמכרים חנויות) ציפור עקב ממדיה הזעירים עלולה למות מהר מאוד מאובדן דם.
  16. במקרה חירום, כשיש דימום עד שיבוא וטרינר או מטפל מומחה – אפשר לשים אבקת דרמטול (אבקה צהובה ניתן לקנות ללא מרשם רופא בבית מרקחת) או קמח - על מקום נזילת הדם.
  17. אם הדימום הוא בראש יש לעשות זאת בזהירות על מנת לא לחנוק את הציפור – בכל מקרה יש להתייעץ עם וטרינר שמטפל בציפורים (פרטים בהמשך) ואם הם לא זמינים אז עם כל וטרינר זמין שיכול להגיש עזרה ראשונה.
  18. ציפור שנראית שפופה, או ישנה כל הזמן או יותר מידי זמן בתחתית הכלוב (שזה כבר מצב חמור) או יש שוני קיצוני בהתנהגותה - כנראה חולה ויש לקחת אותה לוטרינר ללא דיחוי.
  19. בחורף עליהן להיות במקום שהטמפרטורה בו היא לא מתחת ל- 7 מעלות צלסיוס, ומוגנות מפני רוחות וגשם.
  20. בקיץ כשחם מידי יש להתיז עליהן מידי פעם מים נקיים מבקבוק התזה נקי (יש בקבוקי פלסטיק זולים מיוחד למים להתזה על עציצים או על בגדים לגיהוץ, בחנות לחומרי בניין או לגינון).
  21. אסור להשאירן בשמש ישירה עליהן תמיד להיות בצל.
  22. באופן כללי הן זקוקות ללחות בכל השנה. אפשר להשאיר כלי שטוח עם מים על מנת שיתאדו.

     אהבה_3.jpgאוכל
  23. תערובת מועשרת מיוחדת לציפורי אהבה. יש להחליף לפחות כל יומיים.
  24. לפעמים כשיש מריטה מוגברת של נוצות וידוע לנו שאין להן טפילים כלשהם, עוזר להוריד את כמות הגרעינים השחורים (כי הם מכילים שומן) באופן זמני, אם זה לא עוזר הסיבה אחרת אולי לחץ, ואז יש לאפשר לה תנאים רגועים יותר, אם זה לא עוזר יש לפנות לוטרינר המטפל בציפורים.
  25. כאשר במקור יש מעין התקלפות מצאתי שעוזר להעלות באופן זמני את כמות הגרעינים השחורים, אם זה לא עוזר והמצב מחמיר, יש להתייעץ עם וטרינר.
  26. יש להחליף מים כל יום.
  27. יש לבדוק כל יום שאכן יש מספיק אוכל במכליות. במיוחד כשהמדובר בכלוב שבו יש יותר מזוג אחד של ציפורים. לפעמים בכלי האוכל לאחר יום יש קליפות רבות ומתחתיהן אוכל שעדיין נקי וטוב, במקרה כזה יש להוציא את שכבת הקליפות עם כפית נקיה, אפשר לנענע את הכלי כדי לגלות עוד קליפות ולנקות.

    פירות וירקות מותרים
  28. תפוחי עץ, אגס - חתיכות ללא גרעין, גזר, שמיר, ענפי עצי פרי שלא רוססו – לא מאבוקדו, עלי שמיר, קצת סלרי. חתיכות כרוב, כרובית. – לאחר 3 שעות יש להוציא מהכלוב את כל השאריות, לכן כדאי לתת אותם 3 שעות לפני הניקיון של הכלובים. פלפל לא חריף, הם אוהבים במיוחד את הראש עם הגרעינים. (פירוט יתר תמצאו בספרים המוזכרים בסוף).
  29. בזמן ניקוי הכלובים יש להיזהר שיהיו סגורים כדי שהציפורים לא יברחו ו/או יפצעו. זכרו – אין סגירה זמנית ואין פתיחה לשנייה אחת ללא סגירה מיידית – בשנייה הזו קורים כל התקלות והאסונות.
  30. שינה – החשכה לפחות 8 שעות.
  31. הטלה וגוזלים – הנושא מורכב ולכן לא להתעסק עם זה עד שלא צוברים ניסיון ומיומנות.
    לא לשים בכלל תיבת קינון כדי להימנע מעגמות נפש מיותרות.
  32. יותר מזוג אחד בכלוב – רק בכלוב תעופה ענק הדבר אפשרי, גם אז יש לשים לב איזה זוג תוקפן ולבודדו, ציפורי אהבה הנן מאוד טריטוריאליות, ויש להקפיד שלכולן יהיה בן זוג כי את הבודד תוקפים. אם לא נזהרים ציפורי אהבה או כל ציפור בשבי עלולה להיות תוקפנית עד הריגה של ציפור אחרת.

    פרטים נוספים לנושאים שנידונו
  33. וטרינרים שמטפלים בציפורים בירושלים, לגבי ערים אחרות ראה כאן: וטרינרים

    ד"ר חגי אלמגור – מקבל במרפאת חביבה, ברוממה ברח' מוריה 3: טל' 5382259, 297149-051

    ד"ר ויוי הררי – מקבלת בצור הדסה (ועושה גם ביקורי בית): טל' 5703075, 505073-056.

    ד"ר אליזבת קויפמן – מקבלת בבית הכרם ב-וט הכרם ברח' הארזים 13, על פי קביעה טלפונית: 6514898, 300874-056. 

    סידור הכלוב
  34. יש להקפיד לנצל נכון את חלל הכלוב ובעיקר להשאיר חלל לתעופה.
  35. את הצעצועים והמשחקים, יש לארגן לא על חשבון החלל לתעופה – זכרו שמאוד חשוב לציפור, במיוחד בשבי, להשתמש בכנפיים על מנת לעוף, הצעצועים במקום משני, בצדדים על מנת לא לגזול את מרחב התעופה, או תלויות באופן כלשהו על המקלות.
  36. יש להיזהר מצעצועים חדים (יש טבעות מתכת עם גימור חד) ומצעצועים שהרגל, הציפורן או הציפור עצמה תיתפס בהן.
  37. את מוטות העמידה יש למקם כך שלא יגזלו את חלל התעופה, אלא יאפשרו דילוג ממוט אחד למשנהו להנאתן.
  38. אם כלי האוכל אינו בולט כלפי חוץ – יש לתלותו בתוך הכלוב באופן שלא יהיה מתחת למקל או נדנדה על מנת שלא תיכנס לשם צואה. כמו כן להתחשב בעובדה שיש לנצל עד כמה שיותר את חלל הכלוב לתעופה.
  39. ניקוי כלי המים – אם זו מכלית "מבחנה" אני מנקה את הירוקת או ההפרשה החומה כפעם בשבוע וחצי עד שבועיים עם מקלוני אוזניים ואח"כ מחטאת עם מים רותחים ושוטפת עם מים קרים.
  40. יש לנקות את תחתית הכלוב הנשלפת ("המגש") לפחות פעם בשלושה ימים. קודם מוציאה אותו אח"כ מנקה אותו עם שפכטל (מיוחד לכך) את מה שיורד בקלות, ומשרה כמה דקות במים נקיים ואח"כ מברישים עם מברשת כלים ושוטפים היטב עם מים נקיים.
  41. פעם בחודש או שלושה שבועות אני מחטא את כל התחתית והמגש באופן הבא:
    את הכלוב שמים על משטח ישר חלופי, יכול להיות על הרצפה על עיתון. באותו החדר שבו ננקטו אמצעי הזהירות שהזכרתי לעיל.
    ואת התחתית, כמובן כשהיא מופרדת ומרוחקת מהכלוב , בד"כ באמבטיה לאחר ניקויה לשטוף היטב במים רותחים. מחזירה ומחברת בחזרה לכלוב.
    באופן דומה, יש לנקות את המקלות והצעצועים.

     אהבה_4.jpgסגירת הכלוב – מניעת בריחת הציפור
    על מנת למנוע תאונות בעת טיפול בכלוב וניקויו יש לנקוט בכמה אמצעי זהירות.
  42. עדיף לסגור את דלת החדר בו הן נמצאות ואת החלון + וילון או את הרשת או התריס, לא להשאיר חלון ללא כיסוי הזכוכית הציפור יכולה לעוף אל הזכוכית כי היא לא רואה אותה ולהיפצע אנושות.
  43. לאחר כל פעולת פתיחה מסיבה כלשהי – מיד לסגור באופן מלא לא לסמוך על שום שבריר שניה זהו בדיוק מרווח הזמן לצפור לברוח ולהיפגע.
  44. יש לסגור מאווררים או תנורים או מנורות חמות, על מנת למנוע תאונה אם במקרה הציפור בורחת מהכלוב.

    אם ברחה הציפור מהכלוב
  45. אם נקטתם באמצעי הזהירות, יש לכם ציפור בחדר, לפחות בטוחה מסכנות.
    על מנת לתפוס אותה ביעילות – יש לחכות שתנחת על מקום שתהיה לכם גישה אליו, לכבות את האור ולהדליק פנס בעוצמה נמוכה, או להשאיר לאחר הורדת התריס חריץ מינימלי שאתם יכולים לראות אותה. בד"כ היא לא תזוז (כי ציפורים לא רואות בחושך) ואז בעדינות עם כפפה או גרב רחבה לתפוס אותה מאחור כאשר פנים כף היד עוטפת את כנפיה במצב שהן סגורות כדי לא לשבור את הכנפיים, והאצבעות מחזיקות בחלקה הקדמי בזהירות ולא לשבור את רגליה או לחנוק אותה, ומהר להחזיר אותה לכלוב, ולסגור אותו.
    (יש המחזיקים את הציפור עם כפפות גדולות, רגילות, יש עם מגבת קטנה ויש ביד חשופה, במקרה זה הציפור יכולה לנשוך את היד אך המחזיק שולט יותר באחיזה. בשתי הצורות הקודמות אין תחושה ברורה ואם לא נזהרים עלולים לפצוע בטעות את הציפור).
    אם אינכם בטוחים שתוכלו לסמוך על עצמכם לתפוס את הציפור מבלי לפגוע בה, העזרו במישהו אחר שיש לו נסיון.

    אוכל וויטמינים בחנויות לחיות מחמד ניתן להשיג
  46. ויטמינים מיוחדים לציפורי אהבה, יש לקרוא ולתת לפי ההוראות.
    יש להקפיד על טריותם של המוצרים – לבדוק תאריך תפוגה. ויטמינים, במצב נוזלי, עדיף לשמור במקרר.
  47. אבן גיר שיש לתת לציפור, יש להיזהר לתלות אותה באופן שחוט הברזל שיוצא ממנה אף פעם לא יהיה מופנה לפנים הכלוב זה עלול לפצוע את הציפור.

    רבייה
  48. אם בעתיד המגדל מחליט שהוא רוצה להרבות את ציפורי האהבה, עליו להגיע למסקנה שהוא ניחן ביומנויות הנדרשות, קיימים מאמרים רבים האתר רק צריך לערוך חיפוש.
    יש לתת לכל זוג תיבת קינון וכדאי לבודד את הזוג המיועד לרבייה לכלוב נפרד, אחרת הזוגות ילחמו על שטח המחייה שלהם שעלול להגיע עד כדי מוות.
    צריך לדעת לההפריד את הגוזלים מההורים כשהם בני 7 שבועות ויודעים לאכול לבד, לכלוב נפרד, או קודם אם ההורים תוקפים את הגוזלים, ולעבור להאכלת יד (דבר שיש ללמוד), פרטים במאמרים שבאתר.
  49. מומלץ לא לתת לקצוץ את נוצות התעופה (דבר זה נעשה רק ע"י וטרינר שמטפל בציפורים) על מנת שהציפור לא תוכל לברוח, ולא תהיה טרף  לאחד החתולים מבלי יכולת לעוף.
    אם מקפידים על כללי הזהירות הציפור לא בורחת, אך אם קרה והציפור כן ברחה עדיף שלפחות תהיה לה הזדמנות לשרוד עד שתיתפס על ידי בני אדם שיטפלו בה או ימסרו אותה למקום מבטחים, או שתנחת בבית שבו ידאגו לה מחדש, והיו מקרים כאלה.

  50. כתב:בוריס שמוקלר (BORIS1111)

תגובות

התמונה של ygetahon2

למה התוכים שלי לא מטילים

יש לי שתי תוכי (ציפורי) אהבה חמש שנים אם לא יותר והם עדיין לא מטילים מה אני אמור לעשות כדי שיטילו לי

התמונה של BORIS1111

יכול להיות

יכול להיות ששתיהם ממין זכר ו אתה צריך לבדוק את זה בשביל לדעת אם אחד מהם נקוה ו אחד זכר רק ככה הם יוכלו להטיל בתיצים

או שאתה יכול לעסות בדיקה גנתיט

התמונה של ygetahon2

אחד זכר ואחד נקבה

אמרו לי שהם תוכוני אהבה אבל עכשיו בדקתי באתר וזה תוכונים אוסטרלים ואני יודע שהם זכר ונקבה,

לפי הצבע שמעל המקור שלהם לזכר אמור ליהיות צבע כחול,ולנקבה אמורה ליהיות צבע חום ורוד ועוד שאני לא זוכר

אוליי יש משהו שאני אמור לעשות כדי  שיטילו או לא יודע להוסיף להם משהו לתיבת הקינון

 

התמונה של ygetahon2

אחד זכר ואחד נקבה

אמרו לי שהם תוכוני אהבה אבל עכשיו בדקתי באתר ואלה תוכונים אוסטרלים ואני יודע שהם זכר ונקבה,

לפי הצבע שמעל המקור שלהם לזכר אמור ליהיות צבע כחול,ולנקבה אמורה ליהיות צבע חום ורוד ועוד שאני לא זוכר

אוליי יש משהו שאני אמור לעשות כדי  שיטילו או לא יודע להוסיף להם משהו לתיבת הקינון

 

התמונה של BORIS1111

  אני יודע

  אני יודע בטרינר טוב מאוד אם  תתקשר: 657-5776

רחוב הרצל 69

התמונה של BORIS1111

  אני יודע

  אני יודע בטרינר טוב מאוד אם אתה רוצה תתקשר: 657-5776

רחוב הרצל 69

התמונה של ygetahon2

תודה אחי

תדה אחי הוא בטח יעזור לי

התמונה של BORIS1111

כן

כן

התמונה של אמיל

אפשר לגדל רק ציפור אחת?

?

התמונה של אמיל

אפשר לגדל רק ציפור אחת?

?

התמונה של ygetahon2

מה הכוונה?

למה אתה מתכוון כאילו אם אפשר לגדל אחת במקום שתיים?

התמונה של ygetahon2

אם אתה מתכוון

אם אתה מתכוון לזה אני חושב שכן

התמונה של ygetahon2

עכשיו יש לי עוד

עכשיו יש לי עוד שאלה בקשר לתיבת הקינון אני אמור להוסיף לתוכו משהו כי אני הוספתי לו צמר גפן

ואני רוצה לדעת אם זה קשור לזה שהם יכנסו לתיבה...

 

תודה=]]

התמונה של BORIS1111

לא קשור לזה אבל

לא קשור לזה אבל כדי להוסיף חול

התמונה של ygetahon2

טוב אחי

תודה אחי

התמונה של BORIS1111

בבקשה!

בבקשה!

התמונה של ygetahon2

זה טוב

לשים להם לחם עם עם חלב?

התמונה של BORIS1111

לא! 

לא!

 

התמונה של ygetahon2

למה לא??

אני קראתי באיזה אתר שאפשר לשים להם ושמתי אמרו שזה מאריך להם את החיים

 

עכשיו יש לי עוד שאלה יש לי את הכלוב הגדול [איפה שהם נמצאים] ולא מזמן חבר שלי הביא לי כלוב קטן ממש קטן לתוכונים [היו לו וכבר אין לו] עכשיו אני רוצה לדעת אם אני יכול להעביר אותם לשם כדי לתלות את הכלוב בסלון

 

התמונה של BORIS1111

אפשר לאביר

אפשר לאביר לכלוב אחר אבל הוא ייה בימים הרישונים הצוב

התמונה של Shalev

אני רוצה לקנות2זוגות של ציפורי אהבה

אני רוצה לקנות 2 זוגות של ציפורי אהבה הם יריבו בנהם הציפוים ? כדי לבודד אותם או שלא כי יש לי בכלוב שתי תאי הטלה ?  תודה