כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

ארה מילטרי

ארה מילטרי


 מילטרי5.jpg
Ara milatery
milatery macaw

הופעה חיצונית: 

הצבע השולט הוא ירוק צבאי (מקור שמה). הראש בצבע ירוק ומקושט בנוצות פלומתיות בצבע אדום מעל המקור השחור. כשהארה מילטרי מגיעה לבגרות מינית העיניים יקבלו צבע צהוב בהיר (דומה לצבע העין של הג'אקו). סביב העיניים קיים אזור חשוף ללא נוצות חוץ מנוצות דקות היוצרות פסים שחורים. צווארה, בטנה, גבה והחלק העליון של כנפיה הם בצבע ירוק בגוון דומה. הכנפיים ירוקות בחלקה העליון ומעותרת בטרוקיז בחלקה התחתון, בעת פרישת הכנפיים מתגלות נוצות צהובות מהצד התחתון (כנ"ל גם לזנב). הרגליים מחושפשות ומצויידות בציפורניים חדות העוזרות להם בעת עמידה.

אורך: 

70 ס"מ

משקל: 

900 גרם

מצב בטבע: 

נדיר

נישה אקולוגית: 

אמריקה המרכזית והדרומית- בוליבה, מקסיקו, ארגנטינה, פרו, אקוודור, קלומביה וונצואלה.

תזונה בשבי: 

דומה לתזונה בטבע, יש להוסיף מים טריים, אבן גיר\ סידן, כופתאות מתאימות, מקל דבש וירקות.

תזונה בטבע: 

אגוזים, גריענים, פירות יער, פירות וצמחייה הגדלה על עצים גבוהים.

אילוף: 

ניתן לאילוף

גודל כלוב: 

גדול מאוד (100X100X200)

דיבור: 

בינונית

חברות (החתמה): 

ניתן לחברות

רעש: 

רועש

רבייה: 

לארה מילטרי יש שלושה תתי מין ולכל אחד מהם יש עונת רבייה שונה מהאחרים בגלל אזורי המחייה השונים שלהם. עונת הרבייה של המקסיקנה נעה בין אפריל - ליוני, עונת הרבייה של הבוליביה נעה בין נובמבר-לדצמבר בעוד שעונת הרבייה של המילטריס חלה בין ינואר למרץ, למילטריס יש נטייה להישאר עם אותה בת זוג במשך כל חייו.

תנאי גידול: 

כלוב גדול מאוד ומרווח, 2 קערות בהם אוכל ומים טריים, סבידה ( אבן גיר/סידן), יש לספק צעצעים ולהחליפם בתדירות גבוהה.

מידע נוסף: 

ישנם 3 תתי מין, המקסיקנה (שנפוץ במקסיקו), הבוליביה (שנפוץ בבליבה) והמילטריס, ההבדלים בניהם הם בעיקר הבדלי גובה קטנים. תוחלת חייהם נע בין 50-60 שנה והוא עשוי אף להגיע ל- 80 שנה. קיים עוד סוג ארה בשם ארה בופון הדומה במראה החיצוני לארה מילטרי, ישנם רבים שמבלבלים בניהם, הנה כמה הבדלים: מקור הבופון הוא שחור והוא מתבהר לקראת הסוף לעומת מקורה של המילטרי שהוא שחור כולו. באזור החשוף הנוצות שיוצרות את הפסים הם אדומות (בבגרות) בעוד שהנוצות שיוצרות את הפסים אצל המילטרי הן שחורות. ההבדל המשמעותי ביותר הוא הגודל, גודל הבופון הוא 85-90 ס"מ בעוד שגודל המילטרי הוא 70 ס"מ (הפרש של הבדל של 15-20 ס"מ).

תמונות נוספות: 

2.jpg 3.jpg 4.jpg

 5.gif 6.jpg jpg7.jpg

8.jpg 

סרטים: