כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

תוכון אנגלי

תוכון אנגלי


English02.jpg
english budgie
Melopsittacus undulatus

הופעה חיצונית: 

קיימות מוטציות רבות, בעיקר בצבעים: כחול, ירוק, לבן, סגול, אפור, צהוב. קיימים כתמים כחולים מועטים על הראש בצורה סימטרית. החלק האחורי של הצוואר והראש מקושט בפסים שחורים דקים. בדומה לכך, כנפיו מכוסות בפסים. עיניו שחורות ובעלות טבעת עור לבנה מסביב. המקור צהוב ומעליו, אצל הנקבה יש דוגנית חומה ואצל הזכר - כחולה .

אורך: 

23 ס"מ

משקל: 

55 גרם

נישה אקולוגית: 

.

תזונה בשבי: 

, כל סוגי הדוחן, פירות, ירקות, ביצה קשה או מזון ביצים, תערובת גרעינים לתוכונים לחם (ניתן להביא כצ'ופר) גבעולים, ופרחים בשרניים.

אילוף: 

ניתן לאילוף

גודל כלוב: 

קטן (40X40X60)

דיבור: 

טובה

חברות (החתמה): 

ניתן לחברות בקלות

רעש: 

שקט מאוד

רבייה: 

הרבייה של התוכון האנגלי נחשבת לקלה מאוד, הבגרות המינית מתחילה לרוב בגיל 6-7 חודשים. הנקבה תטיל בין 4-9 ביצים . הביצים יבקעו לאחר 18 ימי דגירה. בשבי הוא יתרבה במשך כל ימות השנה, אך מומלץ להסתפק ב- 3 מחזורים ריבוי בשנה. הגוזל בוקע בעניים עצומות והן נפקחות לאחר שלושה ימם. נוצות התעופה מתפתחות בגיל 3 שבועות. בתקופת הגוזלות שלו העורף והמצח יהיו מפוספסים בכתמים כהים, צבע גופו עדיין בהיר יותר מזה של הבוגר. חילוף הנוצות מתחיל בגיל 10-12 שבועות ויכול לחזור פעם נוספת.

תנאי גידול: 

זקוק למים טריים, אם הוא מחוברת יוכל להסתפק כלוב קטן עד בינוני. אוכל איכותי, מגוון ומאוזן (מעלה את תוחלת חייו). וישמח לקבל צעצועים.

מידע נוסף: 

התוכון האנגלי, מומלץ מאוד למגדלים מתחילים. מומלץ לגדל אותו כתוכי מחוברת, משום שהוא תוכי שקט, אינטליגנטי ובעל יכולת דיבור טובה יחסית לתוכי בגודלו. מוטציית הצבע הראשונה התפתחה הייתה בשנת 1870 ומאז התחילו לגדל את התוכנים האנגלים . לא מומלץ לגדל עם תוכים אחרים בגלל שעלולות להתפתח מריבות קשות. תוחלת חייו דומה לזאת של התוכון האוסטרלי.

תמונות נוספות: 

 דוגרת.jpg  אנגלי.jpg  אנגלי2.jpg

סרטים: