כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

פיונוס כיפה לבנה

פיונוס כיפה לבנה


 איקון.jpg
white crowned pionus
Pionus senilis

הופעה חיצונית: 

הגוון השולט בפיונס ראש כחול הוא הירוק. הראש בולט בצבעו הכחול/אפור עם כיפה לבנה (מכאן נגזר שמו) ומקור צהוב. צבע העניים בד"כ שחור, אבל ישנם מופעים בעלי עיניים חומות בהירות. צוואר בצבע לבן. חזה בצבע כחול/אפור. הבטן בצבע ירוק/כחול. הרגליים - אפורות ובעלי טופרים חדים. נוצות הזנב התחתונות צבועות בצבע אדום עז כשקצות הנוצות צבועות במגוון צבעים מסגול ועד כחול. בעת פרית הכנפיים, נחשפות נוצות בצבע חום מתכתי. הפרחונים חסרים את הצבע הכחול על הפנים וחסרים את הכיפה הלבנה והיא צבועה בירוק עם קצוות לבנים.

אורך: 

24 ס"מ

משקל: 

193 גרם

מצב בטבע: 

משגשג

נישה אקולוגית: 

תפוצה: מקסיקו, פנמה, קוסטה ריקה, אל סלבאדור, ניגרייה, בוליבה, גווטאמלאה אקואדור, הונדורס וניקאגרוואה.

תזונה בשבי: 

עלים קצוצים (כמו חסה, עלי ביבי, כרוב), 5% זרעי חמניות, פירות וירקות טריים, זרעים מיובשים וזרעים מושרים ומותפחים.

תזונה בטבע: 

גרעינים וזרעים, פירות וירקות ועלים

אילוף: 

ניתן לאילוף

גודל כלוב: 

גדול מאוד (100X100X200)

דיבור: 

בינונית

חברות (החתמה): 

ניתן לחברות

רעש: 

רועש

רבייה: 

הטמפרטורה מינימאלית לרבייה היא 5 מעלות צלסיוס. קשה יותר להרבות זוג פראי מאשר זוג תוכים מחוברתים, שכן הם רגישים מאוד להפרעות חיצוניות. בכל תטולה, הנקבה תטיל 2-5 ביצים (לא כולן יהיו בפוריות) לבנות. משך הדגירה הוא 26 ימים. הדגירה נעשית ע"י הנקבה בלבד. הזכר מסתפק בהאכלה. במשך כל תהליך הרבייה, הזכר שומר על הקן והוא עלול לגלות תוקפנות כלפי תוכים אחרים או כלפי בני האדם שבסביבה. הזוג זקוק לכלוב גדול מאוד, לפחות 5X3X3X מטר.

תנאי גידול: 

כלוב גדול וחשוב שתהיה קערית עם מים. הזוג זקוק לכלוב גדול מאוד, לפחות 5X3X3X מטר ולכלול מוטות עמידה וצעצועים.

מידע נוסף: 

לא די שהגוזל הואכל ידנית אלא צריך שבמשך גידולו יחוברת היטב, כי אז, יהיה זה תוכי נוח מאוד לגידול. הפיונוס כיפה לבנה משתייכת למשפחת הפיונוסים הכולות עוד 5 מינים. קיימת סברה שטוענת שהמין הזה הוא קרוב משפחה של האמזונה. תוחלת החיים של הפינוס כיפה לבנה היא 25 עד 40 שנה ובזיקה לאיכות המזון ולתנאים הסביבתיים. בדומה ליתר בני המשפחה, יש לציין שהפיונס מתקשה להתרגל למזונות חדשים. לכן, בתקופת הגמילה, חייבים להרגיל אותו למגוון מזונות רחב ביותר.

תמונות נוספות: 

3.jpg 33.jpg 333.jpg

00.jpg 3333.jpg 33333.jpg

333333.jpg 3333333.jpg 

סרטים: