כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

פיונוס ראש כחול

פיונוס ראש כחול


 ראש כחול.jpg
blue headed pionus
Pionus menstruus

הופעה חיצונית: 

הצבע הירוק שולט ברוב חלקי גופו של הפינונוס ראש כחול. ראשו, צווארו וחלק מהחזה בצבע כחול. נוצות הזנב התחתונות אדומות/כתומות, שנראות היטב בעת פרישת הזנב בזמן התעופה. המקור, וורד עם כתמים שחורים. הדוגנית כחולה/אפורה. העיניים שחורות. הרגליים אפורות ומצויידות בטפרים חדים. בגיל 8 חודשים מתחיל תהליך של חילוף נוצות והתוכי מקבל את נוצות הבגרות. קיימת חד צורתיות מינית (מונומורפי), ואי אפשר להבחין בין הזוויגים עפ"י צורתם החיצונית וההבחנה בין המינים נעשית ע"י בדיקה גנטית.

אורך: 

27 ס"מ

משקל: 

250 גרם

מצב בטבע: 

נפוץ

נישה אקולוגית: 

ברזיל, פרו, קוסטה ריקה, בוליביה, טרינידאד, ונצואלה, אקוודור, האיים הקריבים, פאנאמה, קולומביה, ברנאמבוקו, אספירטו סאנטו ואמריקה הדרומית והמרכזית., הרי האנדס,.

תזונה בשבי: 

זרעים, ירקות ופירות טריים\מיובשים, דגנים ואוכל מושרה

תזונה בטבע: 

זרעים,ירקות ופירות

אילוף: 

ניתן לאילוף

גודל כלוב: 

גדול מאוד (100X100X200)

דיבור: 

בינונית

חברות (החתמה): 

ניתן לחברות

רעש: 

שקט יחסית

רבייה: 

בעונת הרבייה הנקבה תטיל בין שתיים לחמש ביצים בתטולה אחת. אבל לרוב יהיו 3-4 ביצים. בדרך כלל, לא כל הביצים מופרות ולכן לא כולן תבקענה. הזכר לא משתתף בתהליך הדגירה והוא מסתפק בהאכלת הנקבה ובשמירה על הקן. הגוזלים יבקעו לאחר דגירה של כ-26 ימים, לפי סדר ההטלה. לרבייה מוצלחת יידרש וואליר ענק שאורכו כ -30 מטר.

תנאי גידול: 

התוכים זקוקים לכלוב גדול ומרווח. יש לספק להם צעצועים רבים מסוגים שונים: צעצועי התעמלות, צתעצועי רגל, צעצועים מתכלים וצעצועי חיפוש מזון. כמו רוב התוכים המחוברתים, הם זקוקים לתשומת לב. יש לגדל אותם בסביבה נוחה ונעימה שהטמפרטורה תהיה סביב ל-20 מעלות צלזיוס ולא תרד מתחת ל-5 מעלות. קשה מאוד, עד בלתי אפשרי להרגיל את התוכי הבוגר למזונות חדשים. לכן חשוב מאוד להרגיל את הגוזלים למגוון רחב של מזונות.

מידע נוסף: 

הפיונוס ראש כחול הוא תוכי "ביישן" מטבעו ולכן הוא לא ידבר או יבצע טריקים מול קהל גדול ולא מוכר. יכול הדיבור שלו היא בינוית ואם כבר למד להגיד מספר מילים הרי שהן לא תהיינה ברורות. ישנם כ-6 תת-מינים וביניהם פיונוס כיפה לבנה, פיונוס מאקסימילאן ועוד. ממולץ בחום לקנות תוכי כזה ועוד יותר כדאי לקנות תוכי מחוברת היטב. ישנם מדענים שחושבים שתוכי זה הוא קרוב רחוק של משפחת האמזונות. לסיכום זהו תוכי נחמד, חמוד, אוהב להשתעשע וקל לטיפול (לא ממולץ למתחילים).

תמונות נוספות: 

 ראש כחול.bmp  ראש כחול-0.jpg  ראש כחול-01.jpg

 ראש כחול-011.jpg  ראש כחול-0111.jpg  ראש כחול-01111.jpg

 ראש כחול-011111.jpg  ראש כחול-0111111.jpg 

סרטים: