כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

קוניור קרולינה

קוניור קרולינה


ABCD.jpg
צהוב ראש
Carolina parakeet

הופעה חיצונית: 

צווארו, ראשו, קצוות כנפיו, כתפיו והירייכים שלו היו בצבע צהוב, מצחו ופניו בצבע כתום, כנפיים בגוון ירוק וקצת צהוב, ובטנו בגוון כחול ירוק. זנב עליון בגווני ירוק, ובתחתון ירוק אפור, קשתית צבע חום,רגליים בגוון חום בהיר ומקרו היה בגוון של בז', אורכו של בוגר יכל להגיע ל-30 ס"מ פחות או יותר. ראשם של הצעירים היה בגוון ירקרק ומצחם ופניהם בגוון צהוב-כתום.

אורך: 

30 ס"מ

מצב בטבע: 

נכחד

נישה אקולוגית: 

היה אנדמי למדינות ארצות הברית ולצפון מדינת מקסיקו, הוא היה חי במפרץ מקסיקו ובמרכז ארצות הברית..

תזונה בטבע: 

פירות,זרעים,פרחים, גרגירי יער, יבול חקלאי ואדמה עשירה במינרלים.

רבייה: 

בטבע – נצפה מתרבה רק זוג אחד בעבר. זוג זה התרבה בתחילת מרץ. קינן בתוך גזע עץ והטיל 2 ביצים. בשבי – היו כמה זוגות מתרבים בשבי ורבייתם נחשבה די קלה. הטילו 3-5 ביצים עליהם דגרו 14-16 יום. היו ידועים כהורים מצוינים.

מידע נוסף: 

Conuropsis c. carolinensis - Conuropsis c. ludovicianus – שני השמות מלמעלה היו התתי מין של הקרולינה, לצערנו, שניהם נכחדו. סיבות הכחדה ופרטים שמקשרים להכחדה: * כריתת יערות. הקרולינה היה תוכי מאוד חברותי, הם הסתובבו יחד מזוגות ולהקות קטנות עד להקות ענק שהגיעו למאות פריטים. הקרולינה, כמו הפילים, היו מתאבלים על מות פריט מהלהקה. כל כמה זמן הלהקה הייתה חוזרת למקום מותו של הפריט ומתאבלת. נמצאו ראיות ומאובנים של מין זה באזור אנטריו קנדה. מעריכים, שפריטים מסוימים הוברחו לתוך קנדה שם הם הצליחו לברוח וליצור להקה. אך פריטים אלו לא הצליחו לבסס עצמם בקנדה ונכחדו גם כן. * מזיקים – חקלאים ואנשים רבים ראו אותם כמזיקים והורסי יבול. לכן, החלו להתבצע הריגות ומסעות הרג המוניים כנגד הקרולינה לצורך השמדתם. למרבה הצער המאפיין המדהים שלהם של החזרה למקום מותו של פריט מהלהקה לצורך התאבלות תרם להכחדתם. להקות ענק היו חוזרות למקום בו נורו חבריהם, שם, כמו חבריהם, הם היו מוצאים את מותם על ידי אותם ציידים. * מחלת עופות – מעריכים שהלהקה המתרבה האחרונה נכנעה לבסוף למחלת עופות במדינת פלורידה. * מחמד - הם נתפסו מהטבע לצורכי מחמד , בידור וכסף כמובן. ראינו כי כדאי לשמור על הסביבה ולמנוע אסונות בלתי הפיכים ... הפריט האחרון טבע שקבע את ההכחדה של המין ניצוד בשנת 1904 , הפריט האחרון שבי שמת בגן החיות נפטר בשנת 1918,משארים שהתת מין השני נכחד בשנת 1914. תודה לכל מקורות המידע שלי , יהלי . http://en.wikipedia.org/wiki/Carolina_Parakeet http://www.birds.cornell.edu/AllAboutBirds/conservation/extinctions/carolina_parakeet Carolina parakeet

תמונות נוספות: 

 קרולינה.jpg  קרולינה 2.jpg  קרולינה 3.jpg

ABCD.jpg