כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

ארה מצח אדום

ארה מצח אדום


 מצח אדומה.jpg
Red-fronted Macaw
Ara rubrogenys
Red-cheeked Macaw

הופעה חיצונית: 

הם מתחילים לקבל את הצבע הסופי בגיל תשעה חודשים. המראה הכללי הוא ירוק. המצח הוא בצבע אדום ומכאן השם של הארה. כמו כן האוזניים מכוסות בצבע אדום. הכתפים בצבע אדום כתמתם. מסביב לעיניים ישנו עור ורדרד המתמשך עד למקור. נוצות הכנפיים כחולות. קצה הזנב התחתון אף הוא כחול וקצה הזנב העליון ירוק. הנוצות מעל הרגלים אדומות/כתומות. צבע המקור הוא שחור/אפור.

אורך: 

60 ס"מ

משקל: 

525 גרם

מצב בטבע: 

על סף הכחדה

נישה אקולוגית: 

דרוום אמריקה - נמצאים באזור קטן בבוליביה, באזור הררי חצי מדברי..

תזונה בשבי: 

כופתיות לתוכים גדולים. צריך להוסיף: תערובות השרייה/הנבטה לתוכים גדולים, אגוזים, בוטנים, וגרעינים. כמו כן מגוון של פירות וירקות כגון: מלפפון, תפוח, אגס, גזר ותירס. יש להוסיף אבן סידן או סבידה.

תזונה בטבע: 

ניזון בעיקר מזרעים שונים ופירות אך לעיתים מזון זה נדיר והם ניזונים מיבול של תירס ובוטנים.

אילוף: 

ניתן לאילוף בקלות

גודל כלוב: 

גדול מאוד (100X100X200)

דיבור: 

טובה

חברות (החתמה): 

ניתן לחברות בקלות

רעש: 

רועש

רבייה: 

עונת הרבייה היא בין נובמבר לאפריל. הנקבה מטילה 1-3 ביצים. גודל תיבת ההטלה: 40X40X122 ס"מ. זמן דגירה הוא כ-26 ימים. הגוזל מקבל ניצוי מלא כ-12 שבועות מיום הבקיעה. אף על פי שהארה אדומת מצח מוגדרת בסכנת הכחדה - הרבייה בשבי נחשבת לקלה יחסית.

תנאי גידול: 

ארה אדומת מצח הוא תוכי מאוד אקטיבי ולכן חשוב לספק לו כלוב גדול ככל האפשר, לתוכי שאינו גזור נוצות תעופה כדאי לתת לו אפשרות מידי פעם לעוף במקום סגור באורך שלפחות 15 מטר, ואילו לתוכי קטום נוצות תעופה יש לספק מרחב תנועה גדול ככל הניתן. הם נהנים מלעיסת עץ לכן חשוב לספק להם זאת ולוודא שהעץ אינו רעיל לתוכים. כמו כן ניתן לתת להם צעצועי לעיסה מעץ ועור. לעיתים קרובות צריך לתת להם אפשרות להתרחץ.

מידע נוסף: 

ארה זו נמצאת בסכנת הכחדה ונכללת ב"סייטס 1" כלומר שנאסר הסחר בסוג זה על מנת למנוע את הכחדתם. מי שמעונין להחזיק בה חייב אישורים מתאימים. ההשערות הן שנותרו בין 1000-4000 פריטים. ארה מצח אדום היא בין הארות הפחות נפוצות וידועות בשבי. ארה מצח אדום לא הייתה ידועה כל כך למגדלי התוכים עד 1973, והריבוי הראשון שלהם בשבי התרחש בשנת 1981 בארה"ב. הרבייה שלהם בשבי קלה יחסית וכנראה בשל כך הארה אדומת מצח החלה להפוך יותר פופלרית בתור "חיית מחמד". יש המגדירים אותה כחיית מחמד מושלמת בדיוק בגודל המתאים - לא קטנה מדי (יותר גדולה מרוב הארות הננסיות) למי שרוצה תוכי גדול ואיננה גדולה מידי (יותר קטנה מהארות הגדולות). כמו כן, אנשים רבים מעידים על כך שהיא הרבה יותר יפה במציאות וכי התמונות עושות לה עוול. זאת ועוד הם מעולים בתור תוכי מחוברת ובעלי אופי נהדר. בשבי הם עדין לא כל כך נפוצות וככל הנראה תוחלת החיים שלהם גדולה מ40 שנה. ארה אדומת מצח בעלת יכולת דיבור טובה אך לדיבור שלהן יש טון של ציפור. כלומר הם לא מחקים טונים טוב כמו הג'אקו. קרדיט על התמונות והמידע: http://www.rutaverdebolivia.com/red-fronted-macaw-reserve.php http://www.blackstone-aviaries.com/Redfront.html http://www.surfbirds.com/mb/Features/roussouw-0407.html http://www.parrots.org/index.php/encyclopedia/wildstatus/red_fronted_macaw/ http://www.birds2pet.com/3rdfrnt.html http://www.flickriver.com/photos/sypix/tags/macaw/ http://www.parrotbreeding.com.au/red-fronted-macaw/ http://www.parrotvilla.eu/parrots/our-birds/all-pages http://animal-world.com/encyclo/birds/macaws/RedFronted.php http://jaredworkman.com/merlin.htm

תמונות נוספות: 

red-fronted-macaw.jpg redfrontbea8.jpg phoca_thumb_l_red-fronted-macaw-4.jpg

merlinf4s.jpg red-fronted-macaw-04.jpg red-fronted-macaw-03.jpg

RedFrontedMacaw2WBM_AcB132.jpg red-fronted-macaw-02.jpg  פרונט - Red-fronted Macaw.jpg

redfrontheadshot.jpg redfrontpair3.jpg Red-fronted-Macaw-0407.jpg

סרטים: