כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

קוניור מצח זהב

קוניור מצח זהב


gold209432.jpg
Golden-capped Conure
Golden-capped Parakeet
Aratinga auricapilla
קוניור זהוב כתר

הופעה חיצונית: 

הצבע השולט הוא ירוק. המצח והאזורים ליד העיניים הצמודים למקור בצבע אדום-כתום. ה"כתר" הקדמי בראשו צהוב, כמו כן הבטן והחזה התחתון מעט אדמדמים. המקור שחור ומסביב לעיניים של קוניור זה טבעת אפורה. ואילו העיניים עצמם בצבע צהוב מעומעם.

אורך: 

30 ס"מ

משקל: 

145 גרם

מצב בטבע: 

נדיר

נישה אקולוגית: 

דרום מזרח ברזיל מהמדינה מינס ג'ריאס עד דרומה של המדינה גויאס. קוניור זה מסתובב בלהקות שמונות כ-20 פריטים ולעיתים נצפו להקות שמנו 40 פריטים. הם נמצאים ביערות ובגבולות היערות..

תזונה בשבי: 

כופתיות המיועדות לתוכים בינוניים. פירות כגון: תפוח, אגס ועוד. ירקות, כגון גזר, סלרי ועוד. תערובת זרעים. ניתן להוסיף תוספות מדי פעם כגון ביצה קשה.

תזונה בטבע: 

בטבע ניזונים בעיקר מזרעים ופירות.

אילוף: 

ניתן לאילוף בקלות

גודל כלוב: 

גדול (80X80X180)

דיבור: 

גרועה

חברות (החתמה): 

ניתן לחברות בקלות

רעש: 

רועש מאוד

רבייה: 

עונת הרבייה בטבע אצל קוניור זה היא בנובמבר עד דצמבר. הנקבה מטילה בין 3-5 ביצים. משך תקופת הדגירה על הביצים הוא 25 ימים, והגוזל מתכסה בנוצות לאחר כ- 7-8 שבועות מיום הבקיעה. יש לספק תיבת קינון במידות: 30*30*46 ס"מ. הביצה אליפתית כמובן וגודלה 30.5*23.5 מ"מ.

תנאי גידול: 

הם מאוד פעילים ולכן מאוד מומלץ לספק להם כלוב כמה שיותר גדול. כמו כן חשוב לספק להם צעצועי לעיסה ופירוק כי הם מאוד אוהבים ללעוס. יתר על כן יש לספק להם מידי פעם במיוחד בימים חמים קערות עם מים על מנת שיתרחצו.

מידע נוסף: 

קוניור מצח זהב מדהים בתור חיית מחמד. יש להם אופי חברותי מאוד שמראה ודורש חיבה למגדל. הם מאוד פעילים ומלאים אנרגיה, לכן תמיד ירצו לשחק, ולכן חשוב לתת להם הרבה זמן מחוץ לכלוב. חשוב מצד המגדל להעניק יחס לקוניור זה באופן יומיומי. הם מאוד אוהבים לשהות לצד המגדל שלהם ואפילו בזמן שהמגדל צופה בטלוויזיה למשל הם יחפשו עליו איזשהו "כיס" להתכרבל לצידו של המגדל. קוניור זו הינו בעל יכולת דיבור נמוכה, למרות שהם כן יכולים לדבר, אולם המילים שלהם לא ברורות אך ניתן להבין מילים בודדות. הבעיה עם קוניור זה הינו גורם הרעש. הם מאוד רעשנים. לכן נדרש בעזרת אילוף מתמיד להנמיך את הרעש. אולם אין לצפות שיהיה שקט כל הזמן. קרדיט על התמונות לאתרים הבאים: http://www.birdsnways.com/wisdom/ww20eiii.htm http://www.stainedglassmenagerie.com/Conures.htm http://www.buffaloparrot.com/yourphotos.htm http://www.lpzoosites.org/artd/species/overview.php?id=179 http://www.thams.com/birdcage/birdcage-oldpage.html http://forums.avianavenue.com/bird-boulevard/21212-parrot-abbreviations.html http://www.petbirdpage.com/breed.asp?breed=goldcap http://www.911parrotalert.com/lost/lost-mo-st-charles-gold-capped-conure-baby-may-07-11/

תמונות נוספות: 

100_0680.jpg 8798.jpg ConGoldCap_Peaches in jacket_small.jpg

DSC00786 (1).JPG gcapconb.jpg goldcap.jpg

golden-capped conure.jpg Verdi2.gif Gold-Cap-Conure-LARGE-123x200.jpg

סרטים: