כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

אייריס לורי

אייריס לורי


 לורי.jpg
Psitteuteles iris
Iris lorikeet
לורי האירוסים

הופעה חיצונית: 

הצבע השולט ברוב חלקי גופו הוא הצבע הירוק. הגב בצבע ירוק כהה יותר מאשר החזית. הראש אדום מעל העיניים וישנו פס סגול שנמשך מהעין ועד האוזניים. מאחורי הצבע האדום ישנו מעט צבע צהוב. צבע המקור הוא כתום-אדום, קשתית העין היא בצבע כתום והרגליים הן בצבע אפור-כחלחל. הזכר והנקבה זהים, פרט לכך שהאדום על ראשה של הנקבה הוא חיוור יותר ופחות נרחב. הצעירים דומים לנקבה, אך צבע מקורם נוטה לחום, קשתית העין היא בצבע חום והאדום, מופיע פחות צבע אדום על הראש והפס הסגול בהיר יותר. הגוון וההיקף של הצבע האדום והסגול על הראש משתנים בין כמה תתי-מינים.

אורך: 

20 ס"מ

משקל: 

65 גרם

מצב בטבע: 

נפוץ

נישה אקולוגית: 

מקורו באיי ווטר, טימור ולסר סאנדאס, באזורי יערות מונסון, יערות, מקומות עם צמחייה, אזורים עם גידולים חלקאיים ומקומות עם עצים פרחוניים..

תזונה בשבי: 

דייסה (או אבקה לחוד ומים לחוד) מיוחדת ללורים, כופתיות מיוחדות ללורים, פירות וירקות.

תזונה בטבע: 

פירות ונקטר

אילוף: 

ניתן לאילוף

גודל כלוב: 

גדול מאוד (100X100X200)

דיבור: 

בינונית

חברות (החתמה): 

ניתן לחברות

רעש: 

שקט יחסית

רבייה: 

גודל הכלוב המומלץ לזוג למטרות רבייה 2.5X1X2 מטר. תיבת הק ינון אנכית: 20X20X40 ס"מ. בתטלה ממוצעת ישנן שתי ביצים, בגודל 23.5X19.5 מ"מ. הנקבה דוגרת על הביצים במשך כ-23 ימים והניצוי יימשך כ-8 שבועות לאחר הבקיעה. משקלו של הגוזל בעת הבקיעה הוא 4 גרם ומשקל הגמילה הוא בערך 52-60 גרם.

תנאי גידול: 

יש לקחת בחשבון שזהו תוכי מלכלך מאוד (בשל התזונה ומערכת העיקול הייחדיות שלו הוא "משפריץ" את הלשלשת) וגם רועש (למרות שיחסית למשפחת הלורים הוא שקט). מומלץ להחזיק באוויאר גדול, עם ריצפת בטון (במידה ויש קירות לוודא שהם ניתנים לשטיפה). לתוכי זה יצר לעיסה חזק מאוד, לכן יש לספק צעצועים, ענפים טריים ובנוסף הם גם יעריכו מאוד פרחים שונים (יש לוודא שכל הצמחים והענפים הניתנים לתוכים אינם רעילים ו/או מרוססים, כמו כן, לא מומלץ לקחת מאזור בו עוברות מכוניות). תוכי זה נוטה להיות תוקפני כלפי ציפורים אחרות, אי לכך לא כדאי להחזיקו בקרבתן. יש לספק כלי לרחצה.

מידע נוסף: 

תוכי פעיל מאוד, די נדיר בשבי, סקרן ושקט למדי יחסית ללורי.

תמונות נוספות: 

 לורי_1.jpg  לורי_2.jpg  לורי_3.jpg

 לורי_4.jpg  לורי_5.jpg  לורי_6.jpg

 לורי_7.jpg 

סרטים: