כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

לורי חום

לורי חום


 חום_איקון.jpg
Brown Lory
Duivenbode's Lory

הופעה חיצונית: 

הפנים הקדמיות הן בצבע צהוב חזק, ושאר הראש בצבע חום עם מעט פסים צהובים, ולפעמים עם טיפה צבע סגלגל. שאר צבע הגוף הכללי הוא חום, על הצוואר פס אופקי בצבע צהוב ותבע הכתפיים בצבע צהוב. המקור בצבע שחור והזנב מלמטה כחול סגלגל עד האמצע ומשמה צהוב עד קצהו. לא ניתן להבדיל בין הזכר והנקבה לפי מראה חיצוני, אלא יש צורך בבדיקת דם, אך מצד שני מגדלים מנוסים מאוד אולי יוכלו לקבוע לפי גודל הראש.

אורך: 

31 ס"מ

משקל: 

230 גרם

מצב בטבע: 

נפוץ

נישה אקולוגית: 

מצוי בצפון ניו גנואה.

תזונה בשבי: 

דייסה המיוחדת לתוכיים מסוג לוריים. ניתן להגיש אותה מעורבבת עם מים לפי הוראות היצרן. או ניתן להגיש לו את קערית האבקה סמוך לקערית המים. במקרה זה הלורי לוקח מעט אבקה ומעט מים וכביכול הלורי מכין אותה בעצמו. יש לספק מידי פעם פירות וירקות. ניתן לעיתים רחוקות יותר להגיש לו גרעיני חמנייה, אך לא הרבה מכיוון שהתוכים ממשפחת הלורים לא מעקלים היטב את הזרעים.

תזונה בטבע: 

נקטר פירות מפרחים, ומפירות.

אילוף: 

ניתן לאילוף בקלות

גודל כלוב: 

גדול מאוד (100X100X200)

דיבור: 

בינונית

חברות (החתמה): 

ניתן לחברות בקלות

רעש: 

רועש מאוד

רבייה: 

לא ידוע הרבה על הרבייה שלהם בטבע, אך דווח פעם על עונת הרבייה באפריל. מספר ביצים ממוצע להטלה הוא 2 ביצים, שגודל כל אחת מהן הוא 25x34 מ"מ. בשבי נמצאים מעט בגידול. גודל תא ההטלה הוא 23 ס"מ גובה על 23 ס"מ עומק על 46 ס"מ אורך. כל זה בעדיפות לתא הטלה בצורת האות הלועזית L. גודל פתח הכניסה צריך להיות 7.6 ס"מ. מספר ממוצע של ביצים להטלה הוא 2 ביצים, זמן הדגירה הוא 26 ימים. משקל הגוזל ביומו הראשון הוא כ-9 גרם. הגוזל מקבל ניצוי מלא לאחר 77 ימים.

תנאי גידול: 

דרוש להם כלוב גדול מאוד שמידותיו הם: 1 מטר גובה על 2 מטר אורך על 2 מטר רוחב. יש לספק לתוכי זה המון משחקים בשל היותו תוכי פעיל מאוד, ובמקרה שהתוכי מחוברת יש להוציא אותו הרבה מהכלוב. יש לספק לו ענפי לעיסה ולדאוג שהם אינם רעילים לו.

מידע נוסף: 

לתוכי זה אופי מקסים ונחמד, אך לא מתאים לכל אחד, מכיוון שהוא רועש מאוד, ובנוסף נחשב כתוכי מלכלך מאוד בשל תזונתו המיוחדת הוא נוהג להשפריץ את הצואה שלו. האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ומשאבי הטבע מגדיר את המצאותם בטבע ללא חשש. ההשערה היא שיש כ-50 אלף פריטים בטבע. בטבע הם חיים בלהקות, ואף דווח על הימצאות בלהקות של לורי קשת.

תמונות נוספות: 

 חום.jpg  חום_1.jpg  חום_2.jpg

 חום_3.jpg  חום_4.jpg  חום_5.jpg

 חום_6.jpg  חום_7.jpg 

סרטים: