כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

קינג פארוט (מולוקאן)

קינג פארוט (מולוקאן)


 פארוט _איקון.jpg
Alisterus amboinensis
Moluccan King Parrot
Amboina Green-Winged King Parr

הופעה חיצונית: 

תוכים אלו הינם יפים ומרשימים מאוד. צבע הנוצות שלהם הוא מוגדר (נקי) ובוהק. נחשבים כתוכי בינוני-גודל. הצבע העיקרי הוא אדום חזק, צבע הכנפיים הוא ירוק (לרוב בהיר), הגב, האחוריים, מתחת הכנפיים הם בצבע כחול בוהק. חלקו העליון של הזנב לרוב שחור עם כחול ססגוני. חלקם התחתון הוא אפור כהה עם סימנים ורודים בשוליים. רגליהם אפורות. עיניהם בצע חום כהה. חד צורתיות-מינית.

אורך: 

37 ס"מ

משקל: 

145 גרם

מצב בטבע: 

נפוץ

נישה אקולוגית: 

מקורו באיי מאלוקו ובגינאה החדשה. סביבת המגורים העיקרית היא אזורים מיוערים, צפופים ולחים (בדרך כלל אוהבים טמפרטורה חמימה). ניתן למוצאם גם במטעים, גנים וחוות בקרבת האזור הנ"ל..

תזונה בשבי: 

תזונה עיקרית: תערובת זרעים וכופתיות. תוספות חיוניות: ירקות ופירות, סבידה, ויטמנים וכו' (מומלץ מאוד לעבור על רשימת הפירות והירקות המותרים למאכל)

תזונה בטבע: 

גרגרי יער, נבטים, בלוטים ועוד.

אילוף: 

קשה לאילוף

גודל כלוב: 

גדול (80X80X180)

דיבור: 

טובה

חברות (החתמה): 

קשה לחברות

רעש: 

שקט יחסית

רבייה: 

מגיע לבגרות מינית בסביבות 12 חודשים. עונת הרבייה היא מפברואר עד אפריל. בכלובים בהם הגודל מאפשר זאת, הזכר יעוף בצורה משוכללת ומרשימה בתהליך החיזור אחר הנקבות. תיבת הטלה אנכית (ארוכה) 90-120 * 25-35 (ס"מ). בהטלה ממוצעת הנקבה תטיל 3 ביצים. משך הדגירה הוא כ-21 יום. הזמן שיעבור מהבקיעה ועד הניצוי הוא בין 8 עד 9 שבועות. משקל הבקיעה 7-9 גרם, משקל שיא 189-225 גרם, משקל גמילה 168-213 גרם.

תנאי גידול: 

דרושים כלובים גדולים, שכן הוא תוכי די גדול, בעל זנב ארוך ומעופף טוב. יש לתת עדיפות לאורך ולא לגובה. הכלוב האידאלי יהיה כלוב תעופה עם צמחייה, בעל מרחב תעופה גדול, שיאפשר להם לעוף מענף לענף. זכרו - ככל שהכלוב יהיה גדול יותר כך ייטב לתוכי. ההמלצה היא לאורך של 4.5 מטר לפחות. על מנת לספק להם איכות חיים ותוחלת חיים ארוכה יש לדאוג לתזונה מאוזנת ואיכותית.

מידע נוסף: 

בשל ציד, צמצום סביבת החיים הטבעית והמסחר בתוכים הצטמצם מספרם בטבע. בטבע ישנם כ-60,000 פרטים ובאמנת וושינגטון (CITES) מין זה שוייך לנספח השני (כ-32,000 מינים, מינים שלא בהכרח נמצאים בסכנת הכחדה, אך עלולים להיקלע לכך אם לא יווספו לרשימה). תוכי זה אינו טוב בתור חיית מחמד, קשה מאוד לחברת אותו והוא לחוץ מאוד. בניגוד לכך, הוא יהווה תוכי נפלא למטרות נוי וכחלק מוולייר. התוכי הינו שקט ויחד עם זאת בעל יכולת דיבור טובה. אופיו נוח וניתן לשכנו בלהקות יחד עם בני מינו ו\או עם מינים קטנים ולא תוקפניים (מצריך כלוב גדול במיוחד). למרות שאינו נחשב רועש הוא בעל יכולת חיקוי (דיבור) טובה, קולו שקט ונעים ודיבורו מזכיר את האקלקטוס. במידה וקיבל תנאים טובים ותזונה מאוזנת תוחלת חייו בשבי תהיה 30-40 שנים.

תמונות נוספות: 

 פארוט _1.jpg  פארוט _2.jpg  פארוט _3.jpg

 פארוט _4.jpg  פארוט _5.jpg 

סרטים: