כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

תוכי ראש חום

תוכי ראש חום


 ראש חום_איקון.jpg
Brown-headed Parrots
Poicephalus cryptoxanthus

הופעה חיצונית: 

רוב צבע נוצותיו הן ירוקות, מלבד צבע נוצות הראש שהן חומות וטיפה אפרפרות. מתחת לכנפיים צבע צהוב בהיר שניתן לראות אותו רק כאשר הציפור בתעופה. מבע העיניים אצל תוכי בוגר יהיה אפרפר צהוב, ואילו אצל תוכי צעיר העיניים יהיו בצבע חום.

אורך: 

22 ס"מ

משקל: 

125 גרם

מצב בטבע: 

משגשג

נישה אקולוגית: 

נמצאים בדרך כלל בדרום-מזרח אפריקה..

תזונה בשבי: 

צריכה להיות כמה שיותר קרובה לתזונה הטבעית: לספק כל הזמן תערובת איכותית של זרעים ואגוזים, בשילוב פירות וירקות טריים, ולספק כל הזמן מים נקיים.

תזונה בטבע: 

פירות, אגוזים, זרעים, נבטים. לפעמים אוכלים יבולים של איכרים.

אילוף: 

ניתן לאילוף בקלות

גודל כלוב: 

גדול מאוד (100X100X200)

דיבור: 

בינונית

חברות (החתמה): 

ניתן לחברות בקלות

רעש: 

שקט יחסית

רבייה: 

עונת הרבייה תלויה במיקום הגאוגרפי, בדרך כלל עונת הרבייה היא בין אפריל לאוקטובר. בטבע הם מקננים בדרך כלל בחורי נקרים ישנים, ואילו בשבי יש לספק להם תיבת הטלה במידות: 26*26*30 ס"מ, ניתן לתת להם גם תיבת הטלה בצורת האות הלועזית L. בשבי מתרבים יחסית בקלות, מספר ביצים ממוצע להטלה הוא בין 2-4 ביצים. זמן דגירה 26 ימים. ניציו מלא מתקבל לאחר 7-9 שבועות, גמילה לאחר 12 שבועות, ומגיע לבגרות בגיל שנתיים.

תנאי גידול: 

בשל היותם תוכי פעיל מאוד, נדרש כלוב גדול מאוד כדי לספק להם איכות חיים ותוחלת חיים טובים יותר. ההמלצות הם 120*120*120 או 100*100*200 אורך (בס"מ). יש לשים בכלוב לפחות שני מקלות עמידה, על מנת שיוכלו לזוז ביניהם. בנוסף מומלץ שלכלוב תיהנה חשיפה לקרני שמש במזג אוויר נעים, אך באותה מידה גם צל (כדי שהתוכי יוכל לבחור). יש לספק צעצועים למשחק, רצוי לצרף גם מקלות לעיסה, אך יש לוודא כי המקל הינו מעץ לא רעיל לתוכים.

מידע נוסף: 

לתוכי ראש-חום אופי נחמד ובעל יכולת דיבור מעטה, אך יודע לחקות קולות ולשרוק בצורה טובה, והוא שקט ביחס לזנים האחרים. מצד אחד הם מאופיינים כתוכים מאוד פעלתניים, אך מצד שני לא דורשים הרבה תשומת לב רבה כמו הזנים האחרים. הם יכולים ללמוד טריקים בקלות ולהציג אותם. תוחלת החיים הממצעת היא 30 שנה.

תמונות נוספות: 

 ראש חום_1.jpg  ראש חום_2.jpg  ראש חום_3.jpg

 ראש חום_4.jpg  ראש חום_5.jpg  ראש חום_6.jpg

סרטים: