כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

קייפ פארוט

קייפ פארוט


 פארוט-כותרת.jpg
Cape Parrot

הופעה חיצונית: 

אורך: 34 ס"מ משקל: 260-330 גרם.

אורך: 

30 ס"מ

משקל: 

-350 גרם

מצב בטבע: 

נפוץ

נישה אקולוגית: 

חי באזור הסהרה מערב אפריקה. בדרום אפריקה המרכזית., קיימים בטבע כ-1200 פרטים, הוא לא נמצא בסכנת הכחדה: דירוג ה- ICUN הוא least concern, הוא שוייך לנספח השני באמנת וושינגטון (CITES), כלומר תוכים שלא נמצאים בסכנה ממשית כרגע, אך עלולים להיקלע לכך אם לא ייכנסו לאמנה..

תזונה בשבי: 

אגוזים, זרעים, כופתיות, דגנים וקטניות מבושלים.

אילוף: 

ניתן לאילוף בקלות

גודל כלוב: 

גדול מאוד (100X100X200)

דיבור: 

טובה

חברות (החתמה): 

ניתן לחברות בקלות

רעש: 

רועש

רבייה: 

עונת הריבוי היא בכל השנה, כאשר תקופת השיא היא מיולי עד פברואר. בתטלה ממוצעת: 2-4 ביצים, עגולות וחלקות, בגודל של כ-34X28 מ"מ. הניצוי אורך בסביבות ה- 10-11 שבועות. תיבת הקינון המומלצת: אנכית, 30X30X61 ס"מ. משך הדגירה: 28-30 יום.

תנאי גידול: 

כלוב גדול, תזונה מגוונת ומאוזנת, מים טריים. תוחלת החיים: 40-50 שנה.

מידע נוסף: 

תוחלת חיים: 20-25 שנים. סביבת החיים הטבעית היא בעיקר בדרום אפריקה. כנראה שקיימים שלושה תתי-מינים, אני מצאתי עדות למין אחד בלבד. תוכי רועש וקולני מאוד. כאן תוכלו להאזין לחלק מהקולות שלו: http://ibc.lynxeds.com/sound/brown-necked-parrot-poicephalus-robustus/calls-several-birds-large-fruiting-tree-along-entranc טוב בתור תוכי מחוברת: עדין, ממושמע, מעניק יחס חם חזרה, מתחבר בצורה בלתי רגילה למגדל שלו. יש לו יכולת מסוימת. דורש הרבה מאוד יחס וחום ואהבה! במידה והוא מתחבר אלייך ולא תיתן לו את היחס שאליו רגיל הוא יתחיל לצעוק בלי סוף עד שיקבל ממך יחס. הוא די פעיל ולעסן גדול מאוד, במקורו הגדול והחזק הוא ילעס כל דבר שנקרה בדרכו. הוא אוהב להיות חלק ממה שקורה בבית מאוד סקרן ולא חושש יותר מידי. מומלץ לא לגזור לו את הנוצות תעופה הם עפים בצורה מדהימה גם בחלל קטן כמו בית. למטרות רבייה זקוק להעניק כלוב גדול.

תמונות נוספות: 

 פארוט-1.jpg  פארוט.jpg  פארוט_גוזלים-1.jpg

 פארוט_גוזלים.jpg  שם-8.jpg  פארוט-2.jpg

 פארוט-3.jpg  פארוט-4.jpg  פארוט-5.jpg