כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

פורט לינקולן

פורט לינקולן


 לינקולן-לוגו.gif
Port Lincoln Parr

הופעה חיצונית: 

צבע כללי ירוק, ראש שחור דהוי עם לחיים כחלחלים, חלק מהציפורים עם רצועה אדומה צרה למצח, רצועה צהובה בעורף, במורד הגב, זנב עליון וכנף ירוק כחול. נוצות כנף חיצונייות ירוק צהבהב, גרון וחזה ירוקים כחלחלים, בטן אפורה/צהובה מתחת לזנב ירוק צהבהב, מתחת לכנף כחול. הנוצות האמצעיות של הזנב צהבהבות/ירוקות עם מעט כחול, נוצות זנב חיצוניות כחולות עם טיפים לבנבנים, מקור צבע שנהב אפור, טבעת מסביב לעין אפורה, קשתית העין חום כהה, רגלים אפורות. לנקבה יש נוצות מעט יותר בהירות, הראש בעיקר שחור חום, מפעם לפעם פס לבנבן מתחת לכנף. לצעירים נוצות דהויות, ראש חום ומתחת לכנף פס אצל הנקבות הצעירות, הפס הזה, בדרך כלל לא נראה אצל זכרים צעירים.

אורך: 

37 ס"מ

משקל: 

150 גרם

מצב בטבע: 

משגשג

נישה אקולוגית: 

:מרכז ודרום אוסטרליה ואזור של מערב אוסטראלי. מעון טבעי: יער חופי, שטח מיוער פתוח, עצים וגם באזורי מגורים, פרדסים, חניונים וגנים. .

תזונה בשבי: 

כופתאות, תערובת פרקיטים (רוזלות), ענבים, צמחים ירוקים.

תזונה בטבע: 

זרעים, פירות שונים, אוהב מאוד ענבים, אגוזים, פרחים, ניצנים, חרקים וזחלים שלהם.

אילוף: 

קשה לאילוף

גודל כלוב: 

גדול מאוד (100X100X200)

דיבור: 

גרועה

חברות (החתמה): 

קשה מאוד לחברות

רעש: 

רועש

רבייה: 

חד צורתיות מינית עונת הרבייה בדרום היא מאוגוסט עד דצמבר, בצפון בין יולי וספטמבר, שתי תטולות בשנה אפשריים. מקנן בענפים חלולים או חורים בעצי אקליפטוס. גודל ביצה: 25 31.7X מ"מ. לפעמים קיימת בעייה להרבות בשבי אבל כשהרבייה מצליחה היא מתרחשת באופן קבוע. עונת הרבייה מתחילה בחודש מרץ והנקבה מטילה בין 4 ל-7 ביצים. הדגירה נמשכת 21 ימים. תקופת ניצוי מלא תהיה לאחר 35 ימים, הצעירים נעשים עצמאים לאחר 50 ימים. תיבת קינון: התוכים הללו מעדיפים גדם עץ בקוטר 20 ס"מ ולפחות 70 ס"מ עומק. ואים אין בנמצא אז - תיבת קינון במידות 70 X 20 20X ס"מ עם פתח כניסה בקוטר 7 ס"מ. הציפורים הצעירות עשויות להטיל ביצים ולקנן כבר בשנה ראשונה, אבל בדרך כלל זה יהיה ניסיון עקר.

תנאי גידול: 

בדרך כלל נמצא בזוג או קבוצות קטנות, נוח לגישה, אוכל מעל פני הארץ, אבל גם על ענפים בעצים. לעיתים קרובות פעילים אחרי השקיעה.

מידע נוסף: 

פורט לינקולן_Port Lincoln Parrot בחיזור הזכר מרעיש מעט מגיעים לבגרות מינית מגיל שנה אורח חיים: בדרך כלל נמצא בזוג או קבוצות קטנות, נוח לגישה, אוכל מעל פני הארץ, אבל גם על ענפים בעצים. לעיתים קרובות פעילים אחרי השקיעה. אופי: תוכי רועש בינוני במיוחד בתקופת החיזור עם דרישה ללעוס ענפים קשים, נועז, תוקפני לתוכים אחרים, נהנה ללכת על הארץ. תנאי מחייה: רק בזוג בכלוב תעופה בגודל של 5X1X2 מטר, כלוב בנוי ממתכת. זהו פראקיט גדול ולכן דרוש לו כלוב תעופה גדול. ניתן להשיג אותם בעיקר דרך הייבואנים מכיוון שאין זוגות מתרבים רבים בארץ ולכן, לרוב לא נמכרים כגוזלים. הריבוי שלהם לא פשוט מכיוון שהם דורשים כלובי תעופה גדולים- ווילרים גדולים! בארץ לא מרבים אותם כל כך בכלובים כאלו.- יתר על כן הריבוי שלהם לא רב שנתי אלא עונתי. מידת הרעש- כמו רוזלות. ראה גם כאן: /article/4589

תמונות נוספות: 

 לינקולן.jpg  לינקולן_1.jpg  לינקולן_2.jpg

_תוכים_ פורט לינקולן_זכר.jpg _תוכים_ פורט לינקולן_נקבה.jpg