כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

תרגיל "מטרה- Target", אימונים יומיים וצ'ופרים

 מטרה.jpg
תרגיל "מטרה- Target", אימונים יומיים וצ'ופרים / גיא גבאי_GuyG


 בסרטון.jpgמהו תרגיל מטרה?
תרגיל מטרה הוא התרגיל הראשון שמלמדים את התוכי, הוא אמנם הכי קל ללימוד אך יש להבין שתרגיל זה ישמש אותנו בתרגילים עתידיים והכי חשוב - ילמד את התוכי מהו אילוף ומהו קליקר, התוכי בעצם לומד את "השיטה" שעליה מתבסס כל עניין האילוף.
אז לא לזלזל בתרגיל הזה - בסיס איתן רק יקל עליכם בתרגילים הבאים.

שלב מקדים: חלק מהתוכים לא יבינו בתחילה מה אתם רוצים מהם ומהו הקליקר, במקרים אלו צריך להכיר להם את הקליקר לפני שבכלל מתחילים ללמד אותם תרגילים.  כל שעליכם לעשות הוא לקחת את התוכי לסביבת הלימוד(מקום שקט שבו התוכי מרגיש בנוח וכזה שאין בו הסחות דעת מיותרות), ללחוץ על הקליקר ולתת לו צ'ופר. עשו זאת 7-10 פעמים ברצף ושבחו את התוכי תוך כדיי למשך 3-4 ימים(דאגו ש"האימון" הזה לא ייקח לכם יותר מ5 דקות ביום) ולאחר מכן התוכי יבין שהצליל של הקליקר מזכה אותו בצ'ופר. מכשהשגנו את המטרה הזו-אפשר להתחיל בלימוד התרגילים.

  1. שלב ראשון:
    מה שמלמדים הוא בעצם לתת לתוכי להבין שהוא צריך לתת נגיסה קלה עם המקור בקצה המקל (פשוט תשתמשו במקל שיפוד ותנו לו לגעת בצד השטוח!).
    בהתחלה נחזיק אל מול התוכי את המקל וממש מאחורי המקל (עם היד השנייה) נחזיק צ'ופר, התוכי מן הסתם יילך לצ'ופר אך בדרך המקור שלו ייגע במקל.
    ברגע שזה קורה - לחצו על הקליקר, הזיזו את המקל ותנו את הצ'ופר וכמובן שבחו את התוכי.
  2. שלב שני:
     מטרה-1.jpgממשיכים באותה הצורה ואז מרחיקים את המקל (10 ס"מ מהתוכי) ונותנים לתוכי להגיע אליו, ברגע שהוא נוגע לוחצים על הקליקר, נותנים צ'ופר ומשבחים.
     התוצאה הרצויה שצריכה להיות היא, כשהתוכי יראה את המקל הוא יבוא אליו גם בלי לראות צ'ופר, כך אנו יודעים שהוא מבין מראש שאם הוא יגע במקל, זה יביא לידי כך שהוא יקבל צ'ופר (מרחק של חצי מטר אומר שהוא שולט בתרגיל ללא ספק).
    בעיקרון התוכי אמור ללמוד את זה במשך כיומיים/שלושה (לתרגל איתו 3 פעמים ביום למשך 5 דקות בכל אימון).

 אימון יומי:
הלימוד מתבצע כל יום בין 5 ל-15 דקות, בהתאם לסבלנות של התוכי, אנחנו לא רוצים להיות למטרד ושהאימונים ימאסו לתוכי או שהוא יתחיל להשתעמם מזה.
בהתחלה התוכי יאבד עניין תוך כמה דקות וזה בסדר גמור, לאט לאט הם רוצים שהאימון יהיה יותר ארוך כי הם מתחילים ממש להנות מהעניין.
צ'יף באימון "מתחזה למת" למד בין חצי שעה לארבעים דקות ביום במשך ארבעה ימים ומבחינתו היה אפשר להמשיך בכיף.

 ישנם גם מיני-אימונים שתמיד נחמד לעשות - אתם אוכלים פרי והתוכי נועץ מבט?
בקשו ממנו לבצע תרגיל או שניים ותנו לו חתיכה Smile.
כמובן שאפשר לבצע את המיני אימון עם כל מאכל שמזדמן לכם (כל עוד הוא מותר לתוכים), במכוון או על הדרך, אך הקפידו על כך שזה לא יהפוך לאימון בפני עצמו.
כיום, אני עושה עם צ'יף אימונים מסוגים שונים (אומר לו לעשות כמה תרגילים אחד אחרי השני ומתגמל אותו עם צ'ופר)  ובקושי עושה אימון מלא.

 צ'ופרים:
בתרגול היומיומי אני נותן לצ'יף חתיכות פרי או גרעינים מתערובת מועשרת, ופעם בשבוע במקום אלו אני נותן לו חצי פיסטוק, חצי אגוז מלך, חצי אגוז לוז, חצי שקד(אני משתמש בשקדים פרוסים) וכדומה .

חלק ממשפחת האגוזים ושקדים אסורים לתוכים אז לבדוק באתר או בגוגל לפני שנותנים משהו חדש.
למשל כאן: צמחים מותרים וצמחים רעילים
או כאן: מאכלים שנראים כלא מזיקים
בתרגילים מתקדמים הפסקתי להשתמש בפרי בזמן הלימוד (רק הלימוד עצמו ולא התרגול) כי הוא צריך לקבל אקסטרה מוטיבציה ע"מ לרצות להצליח אז בתרגילים האלו לא יכולתי להשתמש בפירות לצערי.

 גודל הצ'ופר:
החתיכות צריכות להיות כמה שיותר קטנות והמינון צריך להיות בהתאם לגודל התוכי, לצ'יף למשל אני חותך חצי פיסטוק לכ- 30-40 חתיכות (קחו פיסטוק, חיתכו לחצי ואח"כ ל6X6), פירות אני חותך לגודל של שן.

 הערה חשובה:
אין לתת לתוכי זרעים קלויים או - מלוחים.