כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

מדריך ללימוד סיבוב שכולל את כל צעדי הלימוד

jpg
מדריך ללמד תוכי לעשות סיבוב תוך פרוט צעדי הלימוד שלב אחר שלב/גיא גבאי_GuyG  

המדריך שלי מבוסס על הסרטון הזה: 
jpg
 חשוב: יש להחזיק את "מקל המטרה" כך שהאצבע המורה תהיה מתוחה לאורכו (בסופו של דבר היא הרי תחליף את המקל), שימו לב שבהתחלה הוא מנסה ללמד אותו נגד כיוון השעון, בהמשך הוא ראה שלתוכי יותר קל להסתובב עם כיוון השעון, אם אתם רואים שהתוכי שלכם לא מסתדר בכיוון מסויים נסו ללמדו בכיוון השני אך לא לבלבל אותו (צ'יף למשל כן הרגיש בנוח נגד כיוון השעון).

 אחרי שהתוכי למד את התרגיל ב-100% מומלץ להמשיך ללמד את התוכי עד שהוא יודע לעשות את התרגיל בפקודה גם ממרחק של חצי מטר (נכון לכל תרגיל) וכן במקומות שונים, אני לא ממשיך לאף תרגיל עד שצ'יף יודע לעשות אותו בסביבת אנשים נוספים, ממרחק של מטר ובמקומים שונים.
חשוב להבין שצריך לקרוא ולהפנים את המאמר וליישם אותו בדרך שהתוכי יבין, כל תוכי מגיב וקולט אחרת ואם צריך לשנות דברים בדרך אז משנים.
אתאר את תהליך האילוף, שלש אחר שלב:

שלב ראשון: 
צריך לגרום לתוכי להתחיל להטות ראש/גוף בתרגיל "מטרה" (הוא מבחינתו עוקב אחרי המקל כאילו מדובר בתרגיל מטרה) ולהגיע למצב שהתוכי מסתובב בערך חצי סיבוב ונוגע במקל.
הצעד הבא הוא להוביל את התוכי (עדיין תרגיל מטרה) לעשות סיבוב שלם, ברגע שהוא עושה זאת- לא לתת לו לנשוך את המקל אלא פשוט לתת לו צ'ופר, ברגע שהוא מצליח לעשות זאת כמה פעמים ברצף עוברים לצעד הבא.
  

לגרום לתוכי להתחיל להטות את הראש / הגוף

32.jpg

שלב השני (דקה 2:30):
להכניס את המילה "סיבוב" ולוודא שהתוכי אכן עוקב אחריכם לסיבוב מלא (או לכל הפחות חצי סיבוב).
432.jpgהצעד הבא (דקה 5:00 בערך) הוא להחזיק את המקל מהאמצע ולא מהקצה, לאט לאט האצבע תחליף את המקל לגמריי.
בעקרון כל עוד התוכי זורם איתכם והוא מסתובב - תמשיכו להוריד את האצבע יותר ויותר לכיוון קצה המקל עד שתגיעו למצב שהיא בקצה אך אתם עדיין מחזיקים את המקל.
מהרגע שהאצבע בקצה עשו עוד 5-7 סיבובים בערך ואז אפשר לנסות להיפטר מהמקל.

  

לוודא שהתוכי אכן עוקב אחריכם לסיבוב מלא 2.jpg

 

שלב שלישי (דקה 6:30 בערך):
כאן אנו מנסים להפסיק להשתמש במקל, עשו את אותן תנועות סיבוב שעשיתם עד כה אך ללא שימוש במקל, מומלץ לתת לתוכי "סופר-צ'ופר" בכל פעם שהוא מצליח לעלות שלב/צעד (לאורך כל לימוד התרגיל) אז תמיד לשים ליד הצ'ופר הרגיל "סופר-צ'ופר".
אני עושה זאת תמיד, זה באמת משפיע, נותנים לו "סופר צ'ופר" פעמיים שלוש ואז חוזרים לצ'ופר הרגיל.

צעד הבא (אפשר לראות בדקה 7:34): אחרי שהתוכי עוקב אחרי האצבע כמו שצריך ועושה סיבוב שלם אנו פשוט מתחילים לעשות עם האצבע 3/4 סיבוב ואז מורידים את האצבע ונותנים לתוכי לסיים להסתובב בעצמו, כשהתוכי עושה זאת ללא בעיה אנו עושים עם האצבע רק חצי סיבוב ונותנים לו לסיים בעצמו וכן הלאה.
בסופו של דבר צריך להגיע למצב שבו נסתפק ברבע סיבוב/תנועת ההתחלה והוא יבין מה אנו רוצים ממנו.

   4325.jpg
43256.jpg

 שלב רביעי (דקה 8:00 בערך):
השלב האחרון הוא בעצם להפסיק להוביל אותו לעשות סיבוב בכך שנעשה רק את התנועה של התחלת הסיבוב (תחשבו שאתם עוקבים עם האצבע אחרי תנועת מחוגים בשעון משעה 6 עד שעה 9) אך ממרחק של 15-20 ס"מ מאמצע גופו של התוכי עד לצד גופו השמאלי.

כשהוא קולט את העניין אפשר כבר להתחיל לעשות את הסימן הסופי - תנועת סיבוב עם האצבע המורה אל מול פרצוף התוכי.

   432567.jpg