כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

הדררה - הטלת ביצים, דגירה ובקיעה

-כותרת.jpg
הדררה - הטלת ביצים, דגירה ובקיעה /
אייל כהן_33Eyal

 כחולה.jpg מהרגע שהזוג בחר מקום קינון הנקבה תטיל ביצים.
 גודל הביצים, הוא בערך בגודל של 5 אגורות, מוטלות פעם ביומיים עד שהסבב מסתיים.
 כמות הביצים יכולה להיות בין 3 עד 6 ביצים.
 בוודאי תשאלו מדוע הביצים בצבע לבן?
זאת משום שהתוכים נוהגים לקנן במחילות/בנקרות שהן מקומות חשוכים, כמו בגזעי עצים חלולים. הצבע הלבן עוזר לנקבה לאתר את הביצים יותר בקלות.

 רוב זוגות הדררות יכולים ללהתרבות עד כשתי סבבי הטלות בשנה ברוב עונת הרבייה.
 מגדלים אחרים טוענים כי הם נתקלו בזוגות שסיפקו אפילו שלושה סבבים. בכל אופן, מצב זה נדיר אך יכול להיות אפשרי ע"י לקיחה של הביצים למדגרה מיד לאחר שהנקבה הטילה אותם. אם אתם משתמשים בשיטה זאת, רצוי להוסיף אבן סידן ואבן מינרלים.

 אם רוצים להאכיל את הגוזלים ידנית, השיטה היותר מקובלת, היא להשאיר את הביצים ולתת להם לבקוע בתיבת הקינון של אימא שלהם, ולהפריד את הגוזלים מההורים רק כ- 8–10 ימים לאחר הבקיעה. שמים אותם באומנת ומאכילים אותם ידנית, בדייסה יעודית, עד שהם נגמלים. שיטה זאת תגרום לכך שיהיו 2 סבבים בשנה ולא תוכלו להגיע לשלושה.

 השיטה האחרונה היא לתת להורים להמשיך לגדל את הגוזלים בעצמם, אם תבחרו בשיטה זאת רוב הסיכויים שהדררות שלכם יספקו רק סבב אחד בשנה זאת, הבחירה היא שלכם.

 הדגירה היא התהליך שמתחיל את התפתחות הגוזל. התהליך נמשך כ- 23 ימים. במהלך תקופה זאת הנקבה תשב על הביצים עם הפסקות קצרות להתרענן ולאכול. במהלך הדגירה, הנקבה שומרת עם טמפרטורה ולחות מתאימים, מידי פעם, מגלגלת את הביצים כדי להבטיח את התפתחות הגוזלים ולמנוע מהם מלהתפתח לא נכון.
 גוזלים.jpg

כדאי לצפות בשלושת הסרטונים האלה

  1. בקיעת גוזל של דררה
    jpg
  2. בקיעת גוזל של קוניור שמש
    3.jpg
  3. בקיעת גוזל של קוקטיל, סרטון מדהים שבו רואים גם את פעולות ההורים
    31.jpg