כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

קניתי תוכי חדש - מה עושים?

jpg
קניתי תוכי חדש - מה עושים? /
יהלי זוהר_יהלי

 הקדמה  'אקו6.jpg
תוכי חדש שאתה מביא הביתה, סביר מאוד להניח שהתוכי יהיה מבוהל ולחוץ, כאשר התוכי מגיע, צריך לדאוג שיהיה לו נוח, וזה המפתח לחיים טובים איתך. כמובן צריך לבדוק שהתוכי שקנית הוא תוכי בריא ויש לו תעודה שמעידה על כך.
בנוסף לכך, עליך לבדוק את זה באופן אישי, יש לפנות למעבדת "קרינאלי" ולשלוח להם דגימת דם של התוכי שלך, ובהזדמנות זו אפשר לבדוק גם את זיווג , אל תקנו אף פעם תוכי חולה, זה עלול להיות מדבק וגם ישנם סיכויים שהתוכי לא יבריא והמחלה תתגבר ותתפרץ ולבסוף התוכי ימות.
ראה: איך מבצעים בדיקת דם לתוכי
ראה: מחירון חדש

 אוקיי, התוכי החדש שלך הגיע הביתה!  jpg
כמובן שתרצו עכשיו להרים אותו, להוציא אותו מהכלוב ולהשוויץ בו לכל המשפחה והחברים, נכון?
אבל, אל תמהרו, תגשו לכלוב בזהירות, תפתחו אותו ותאפשרו לתוכי לצאת לבד ובשקט מהכלוב, ללא כפייה, תוך כדי תגידו בקול נעים "תוכי טוב" או כל מילת חיבה אחרת, אפשר גם לקרוא לתוכי בשמו (בקול שקט), כמובן שהתוכי האינילגנטי יראה גם סימנים של פחד, בכל זאת זה מקום חדש שהוא לא מכיר, לבסוף, אחרי שהתוכי יצא מהכלוב , תנו לו מספר דקות לחקור את הכלוב גם מבחוץ, ואז בעדינות תגידו לו "בוא" (אפשר להוסיף גם את השם של התוכי).
סביר להניח שהתוכי יעלה אליכם, אז אחרי שהוא עלה על האצבע, לטפו אותו בעדינות, ואחרי שכבר אתם רואים שהוא נרגע, אפשר בעדינות להראות אותו למשפחה ולתת להם להחזיק וללטף אותו.

שימו לב שמילות המפתח בתהליך הזה הן: שקט, עדינות, קול נעים.

 האם כדאי לגזוז לתוכי החדש את נוצות התעופה?  -332.jpg
גזיזת נוצות תעופה, במיוחד עם תוכים חדשים, מונעת אסונות, תוכי שלא גזורו לו את נוצות התעופה, שנבהל ממשהו יכול להתעופף ממקום פתוח החוצה בגלל שנבהל, בנוסף תוכי לא גזור יכול חס וחלילה מסקרנות לעוף לתוך סיר רותח של בישול, מחבת וכדומה.
בנושא זה אני חושבת שלתוכי חדש לא כדאי להשאיר את נוצות התעופה, בדיוק מהסכנות שכתבתי למעלה.

 -7.jpgמיקום הכלוב , היכן מומלץ למקם את הכלוב ? 
הכלוב צריך להיות ממקומם במקום שקט ובלילה שיהיה חשוך, כדי לאפשר לו לישון כ-12 שעות ביממה. תוכי שירגיש לא בנוח בכלוב שלו (המיקום) עלול להתעצבן מאוד ולהפוך לתוכי לא נוח לגידול.
את מוטות העמידה יש למקם, אחד במקם נמוך והשאר למעלה, תוכים מרגישים בטוחים כמה שיותר למעלה. כמו כן צריך לדאוג שיהיו רחוקים זה מזה, כדי לאפשר לתוכי לעוף ממוט אחד אל - השני.
רצוי מאוד לא לשים את הכלוב ליד מקום שחשוף מדי לחום או לקור. בנוסף לכל, כדאי שהכלוב ישהה במקום שבו יש אנשים, למשל הסלון, כדי לתת לתוכי תחושה שהוא נמצא בלהקה שלו.

 איך מתקדמים מכאן הלאה ? 6.jpg
מכאן, יש לבצע פעולות של משחק עם התוכי, רצוי שכל בני הבית ישחקו איתו, להוסיף צעצועים לפירוק ולמשחק כללי בכלוב של התוכי, לדאוג שהתוכי יקבל תזונה ראוייה ומזינה, ושיהיה לו את התנאים הטובים ביותר עבורו, וזה לא משנה אם מדובר בתוכון שמחירו 70 ש"ח או בארה שמחירה 15,000 ש"ח, צריך להתייחס לתוכי בתור בעל חיים ולא בתור "עוד פריט לאוסף", וככל שתפגינו יותר אהבה וחיבה לתוכי, התוכי יחזיר אהבה כפליים, מאחלת המון הצלחה והנאה בגידול התוכי. Smile

 

 

 

-1_105.jpg
26.jpg8.jpg

 

 

 

 

 

 

 

קרדיט למקור: .indianringneck
תרגמה, ערכה והוסיפה: יהלי זוהר