כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

אילוף התוכי שלנו (טריקים)


מור מקרית מלאכי

אילוף התוכי שלנו
במאמר זה נדון על עשיית טריקים פשוטים בתור התחלה ולאחר מכן גם טריקים קצת יותר מסובכים. תוכים בטבע מדברים בשפה שלהם ועושים מה שכל תוכי אחר עושה. תוכים שבויתו ונכלאו בבית צריכים השתתף בחיי האדם כידיד.
תוכים יכולים לראות אותנו ואז לדבר ולעשות דברים דומים למה שאנחנו עושים. עכשיו, חשוב לאימון התוכי שהוא יבטח בך, יתן לך לגעת בכל גופו וכמובן סבלנות! לעבוד לאט, ולא להכביד על התוכי.

  • פקודות:
    הצמד למילים פשוטות שבנויות מהברה אחת או שתי הברות וככל הניתן - משפטים קצרים והשתמש באותן מילים לאותן פקודות כל הזמן כדי שהתוכי שלך ידע מה אתה רוצה ויעשה את זה. וכשהתוכי מבצע את הדבר הנכון תתגמל אותו בפרסים שחביבים עליו (בוטן, גרין, אגוז וכדומה). הפקודות צריכות תמיד להיות לפני שאתה מצפה לתגובה מהתוכי - כל הזמן, אפילו אם כבר יודעים מה זה אומר, זה משאיר אותם בטוחים שהם עושים את הדבר הנכון. התוכי שומע פקודה כל שהיא כל פעם שהוא נדרש לעשות משהו, אפילו, לפעמים הוא יודע מה זה בדיוק ואומר את הפקודה בעצמו.
  • אימון לטריקים:
    התוכי אף פעם לא "זקן" מדי ללמוד משהו חדש, אבל הוא חייב להרגיש בטוח ומוגן איתך, הוא חייב לסמוך עליך באופן מוחלט. התחל עם טריקים פשוטים, השתמש בהתנהגויות הטבעיות שלהם, שאתה יודע כבר שהם עושים, זה יכול לכלול קולות, הרמת הכנפיים, שכיבה על הגב או נשיקה, על ידי הצמדת הפה שלך לפיהם. אט אט, הם יוכלו לעבור לדברים קצת פחות טבעיים הדורשים יותר זמן, אימון, וסבלנות. זכור, להשתמש במילים פשוטות לכל פעולה הכי קטנה שאתה עושה איתם.
  • אילוף לפעילויות אינטראקטיביות/חינוכיות:
    הדברים הלא טבעיים שאתה יכול ללמד את התוכי שלך, כוללים בין היתר דברים האינטראקטיבים. חוץ מהטריקים הרגילים והיבשים יחסית הם יכולים ללמוד כיצד להבחין בין דברים, לשחק בדברי תינוקות (דברים לא רעילים ולא קטנים מדי), לשחק בתפיסה ולפתור פאזלים. לפני שנתחיל בדברים כאלה - הם חייבים להגיב לטריקים הבסיסים שהוזכרו למעלה. כמו כל אימון, התוכים חייבים רמת ריכוז מירבית ולהיות עירניים. אתה אף פעם לא יכול להכריח תוכי לעשות דבר שהוא לא רוצה לעשות, לוקח כמעט 6 חודשים של לימודי-אובייקטים, 15 דקות בכל יום. אבל כשהם תופסים את זה אז הרבה יותר קל ללמד אותם אובייקטים נוספים.
    התוכי שלי אוהב לשחק בפסנטר קטן של תינוק, לזרוק כדור ואז לרוץ להביא את זה ועכשיו אנחנו עובדים על ללמוד להרכיב פאזל-תינוק. תוכניות טלויזיה של ילדים המראים צורות בסיסיות מאוד עוזרות לאימון ולהבנה של התוכים, כאשר התוכי שלי בכלוב, הוידאו כל הזמן מולו, יש לו קלטות של תינוקות שיעזרו לו ללמוד ועד סרטי דיסני שלמים. הצבעים והקולות המדהימים תופסים את תשומת הלב שלהם.
  • אילוף קולי(דיבור):
    ממש כמו אילוף של טריקים, התוכי חייב להרגיש שמח, בריא ומוגן לפני שהוא יוכל לדבר. אם אתה אומר לתוכי שלך את הפקודות כל הזמן באותן מילים ואותו טון, לא יארך זמן רב והתוכי שלך יתחיל להגיד את המילים האלה כשהוא עושה את הפעולה. זה פשוט כמו שזה נשמע. דבר אל התוכי שלך כאילו היה ילד בן 4, דבר אליהם ולא עליהם, השתמש במילים ומשפטים פשוטים ככל האפשר. השתמש באותו טון של דיבור כל הזמן, כל השאר זה הסבלנות ומידת ההשקעה. כל התוכים מתחילים לדבר כמו תינוק, בהתחלה לא תבין כלום מהקשקוש (כי כמו שתינוק שממלמל "מא, מא, בה בה מא" וכל מיני קולות מוזרים, כך התוכי רק בשפתו), אך אם תתן להם תשומת לב רבה ופרסים על פעולה נכונה, אתה תראה איך הקולות המוזרים הופכים למילים מובנות יותר .