כדי להגיב לתוכן באתר ולהוסיף תוכן משלך עליך להתחבר או להירשם.

הענק לתוכי שלך איכות חיים


דר' א.שור

גם תוכים רוצים איכות חיים

  • חמש עצות לשיפור איכות החיים של התוכי שלכם:
    1. סביבה נקיה:
    הניחו עיתון או נייר חום על רצפת הכלוב והחליפו אותו מידי יום. זו הזדמנות טובה גם לבצע תצפית לשלשת יומית למציאת שינויים המעידים על מחלה. נקו היטב את כלי האוכל והמים (במים וסבון) ומידי פעם גם את סורגי הכלוב.
    2. מזון איכותי טרי:
    מזון טרי הוא מקור מצוין לכל המרכיבים התזונתיים. ניתן להפוך מזון טרי למקור שעשוע ועיסוק, כגון: תליית קלח תירס מתיקרת הכלוב, אפונה בתרמיל, עצמות עוף מבושלות, רבע תפוז, וכדומה.
    שוקולד, חטיפים מלוחים או מתוקים אינם מזון מתאים לתוכים.
    3. צעצועים:
    הצעצועים נועדו להעסיק את התוכי ולאפשר לו להשתמש במקור וברגלים.
    ניתן לייצר צעצועים בעצמך (D.I.Y) - תליית חבל פשתן עבה קשור בלולאות מתקרת הכלוב, ניתן לשלב בו חרוזים גדולים מעץ לא רעיל או מאבן, קטעי צינור PVC מחוברים בצורה מעניינת לטיפוס או נשיאה, או דסקיות ("שייבות") מפלדת אל-חלד מושחלות על בורג תלוי גדול וארוך שבקצהו אום ננעל כך שלא ניתן להסירן מהבורג.  יש להימנע מצעצועים מפלסטיק שביר או מעץ צבוע בצבעים רעילים, ענבלי פעמון קטנים מעופרת או כאלה הניתנים לתלישה, צעצועים מניילון (פיסות שטיח) או כאלה שרגל או מקור התוכי עלולים להיתפס בהם.
    4. חברה:
    שלבו את התוכי בחיי היומיום של המשפחה. אפשרו לו לצאת מהכלוב ולטפס על גגו. ניתן לבנות מתקן שעשועים מעץ לא רעיל על הגג שיספק לו עיסוק להפגת שעמום. יש להקדיש זמן קבוע במשך היום לצורך משחק "אחד על אחד" עם התוכי. ניתן לבנות מתקן עמידה נייד כך שתוכלו לקחת את התוכי עמכם ממקום למקום בתוך הבית. אם התוכי נשאר בבית לבדו, השתדלו להציבו ליד חלון (לא בשמש ישירה) שיספק לו גירוי וויזואלי בהעדרכם.
    5.
    איכות אוויר:
    השתדלו לשמור על סביבת התוכי נקייה ממזהמים.
    אין לחשוף אותו לעשן סיגריות או ממקור אחר, יש להרחיקו ממחבתי טפלון בעת הבישול שכן הגז המשתחרר ממחבתי - טפלון חמים קטלני ביותר לתוכים. יש להרחיקו מתרסיסים (ספריי לשיער, דאודורנטים או תכשירי הדברה), מאדי צבע או מכל אדים רעילים אחרים.
  • תוכי שיהיה מאושר ישפר את איכות חייכם עשרות מונים!
    מקור: http://www.petnet.co.il/articles/493